Yazar "Özçakır, Bilal" için listeleme
-
Artırılmış gerçeklik deneyimlerinin matematik öğretmeni adaylarının teknoloji entegrasyonu öz-yeterlik algılarına etkisi
Özçakır, Bilal; Aydın, Bünyamin (Karadeniz Technical University, 2019)In this study, technology integration self-efficacy beliefs of prospective teachers and their experiences with augmented reality learning environment throughout the study were examined. This study was designed with explanatory ... -
A case of teacher and student mathematical problem-solving behaviors from the perspective of cognitive-metacognitive framework
Sözen Özdoğan, Sinem; Özçakır, Bilal; Orhan, Burcu (Masaryk University, Faculty of Arts, 2019)This study aims to investigate the problem-solving behaviors of a teacher and his students based on a cognitive-metacognitive framework. The problem-solving behaviors of 6-8th-grade students and a mathematics teacher were ... -
Facilitating the development of Preservice teachers’ proportional reasoning in geometric similarity problems using augmented reality activities
Arıcan, Muhammet; Özçakır, Bilal (Springer, 2020)The literature reports preservice teachers’ overuse of proportionality when solving geometric similarity problems with nonproportional relationships. Changing this type of error is reported as difficult even after applying ... -
Matematik öğretmen adaylarının tasarladıkları etkinliklerin teknolojik pedagojik alan bilgisi yeterliliklerine göre incelenmesi
Turgut, Bircan (Alanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi / Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2023)Bu araştırmanın ilk amacı matematik öğretmen adaylarının Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi (TPAB) düzeylerinin ve Teknoloji Entegrasyonu Özyeterliklerinin (TEÖY) belirlenmesidir. Çalışmanın ikinci amacı matematik öğretmen ... -
Matematik Öğretmenlerinin Kültürel Zekâ Düzeylerinin Belirlenmesi ve Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
Bireysel farklılıkların en çok vurgulandığı eğitim alanında farklı gelenek, görenek, tutum ve beklentilere sahip çocukların eğitim öğretim ortamından maksimum düzeyde faydalanmalarını sağlamak ve bu çocuklar için kültüre ... -
Okul Öncesi Öğretmenlerinin ve Öğretmen Adaylarının Matematiksel Gelişim İnancı ve Erken Çocukluk Matematik Pedagojik Alan Bilgisi
Konca, Ahmet Sami; Özçakır, Bilal (2021)Erken çocukluk döneminde öğretilen matematiğin çocukların öğrenim hayatlarında önemli bir yer tuttuğu bilinmektedir. Okul öncesi öğretmenlerinin sahip olduğu bilgi ve beceriler ile duyuşsal özellikleri uyguladıkları eğitimin ... -
Ortaokul öğrencilerinin matematikte özel yetenekli olma durumları ile yaratıcılıklarının karşılaştırılması
Mercan, Berna (Alanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi / Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022)Bu araştırmada, ortaokul öğrencilerinin matematikte özel yetenekli olma durumları ile yaratıcılıkları arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmaktadır. Bu bağlamda, Antalya ilindeki bir devlet okulunda öğrenim gören 337 ... -
Reliability and validity study of an augmented reality supported mathematics education attitude scale
Özçakır, Bilal; Özdemir, Duygu (2022)Augmented reality provides an interactive learning medium for students to investigate abstract mathematical concepts in the real environment as well as contributes remarkable results in understanding concepts and supports ... -
Türkiye'de Hayat Boyu Öğrenme Konusunda Yapılan Tezlerin Bibliyografik Değerlendirilmesi
Özüdoğru, Gül; Baltacı, Önder; Özçakır, Bilal (2021)Bu çalışmanın amacı Türkiye’de hayat boyu öğrenme konusunda yapılan tezlerin incelenmesidir. Bu amaçla ulusal tez merkezinde hayat boyu öğrenme konusunda yer alan lisansüstü tezler incelenmiştir. Tez adında “hayat boyu ...