Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorGencer, Ayşe Savran
dc.contributor.authorDoğan, Hi?Lmi?
dc.contributor.authorBilen, Kadir
dc.contributor.authorCan, Bilge
dc.date.accessioned2021-02-19T21:28:52Z
dc.date.available2021-02-19T21:28:52Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.issn1301-0085
dc.identifier.issn1309-0275
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.9779/PUJE.2018.221
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpnNE56STNOdz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12868/862
dc.description.abstractEğitim programlarının bütünleştirilmesi fikri, eğitimcilerin gerçek hayat ile ilgili problemlerinin ayrı ayrı disiplinlere bölünemeyeceğini fark etmeleriyle ortaya çıkmıştır. Dewey’in (1931) disiplinlerin ayrık olmaması gerektiğini bilakis gerçek dünya uygulamalarıyla hayata geçirilmesini savunduğu The Way out of Educational Confusion adlı kitabı 1950’li yıllar boyunca sınıflarda bütünleşik programların uygulanmasının önünü açmıştır. Dewey’in laboratuvar okulları ile başlattığı reform ve felsefesinden STEM eğitimi de etkilenmiştir. Programların bütünleştirilmesi, amaçlı bir şekilde farklı konu alanlarından gelen bilgi, beceri ve değerlerin daha anlamlı bir şekilde bir kavram olarak öğretilmesi yaklaşımı ya da öğretme stratejisidir. STEM disiplinlerinin bütünleştirilmesi de bir çeşit öğretim programlarının bütünleşmesidir. Bu nedenle programların bütünleştirilmesine ilişkin yaklaşımların STEM uygulayıcıları tarafından bilinmesi, STEM disiplinlerinin bütünleştirilmesine ilişkin modellerin anlaşılması açısından oldukça önemli olacaktır. Bu çalışmanın amacı, programların bütünleştirilmesine yönelik alan yazın incelemelerinden hareketle teorik düzeyde bütünleşik STEM eğitim modellerini ortaya koymaktır.en_US
dc.description.abstractThe idea of curriculum integration is derived from educators’ awareness that real world problems are not separated into isolate disciplines. Furthermore, Dewey (1931) argued that disciplines should not be separate, but rather bring to life problems through real-world application in his book titled The Way Out of Educational Confusion which paved the way for integrating curriculum in classrooms through the 1950s. STEM education has also affected by Dewey’s laboratory school reform and philosophies. The integration of programs is the approach or teaching strategy of teaching knowledge, skills and values from different subject areas more in a more meaningfully way as a concept. STEM integration in the classroom is also a type of curriculum integration. For this reason, it is very important for STEM practitioners to know the approaches for the integration of programs in terms of understanding models related to the integration of STEM disciplines. The aim of the study is to explore integrated STEM models at theoretical level based on the literature examination about integrated program approaches.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleBütünleşik STEM eğitimi modellerien_US
dc.title.alternativeIntegrated STEM education modelsen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentALKÜen_US
dc.contributor.institutionauthor0-belirlenecek
dc.identifier.doi10.9779/PUJE.2018.221
dc.identifier.volume0en_US
dc.identifier.issue45en_US
dc.identifier.startpage38en_US
dc.identifier.endpage55en_US
dc.relation.journalPamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster