Yaratıcı Okuma Etkinliklerinin Üst Düzey Okuduğunu Anlama Becerisine ve Okuma Motivasyonuna Etkisi
Abstract
Bu çalışmada; Türkçe öğretiminde yaratıcı okuma etkinliklerinin üst düzey
okuduğunu anlama becerisine ve okuma motivasyonuna etkisi incelenmiştir. Çalışmanın
örneklemi; Alanya Emişbeleni İmam Hatip Ortaokulunun ve Emişbeleni Ortaokulunun
7.sınıfında öğrenim gören 23 deney ve 22 kontrol grubu olmak üzere 45 öğrenciden
oluşmaktadır. Uygulama sürecinde deney grubuna sekiz hafta boyunca haftada üç ders
saati olmak üzere, yaratıcı okuma yaklaşmınına göre planlanan etkinlikler, kontrol
grubuna ise MEB 7.sınıf Türkçe ders kitabındaki geleneksel okuma etkinlikleri
uygulanmıştır. Araştırmada nicel ve nitel yaklaşımların bir arada kullanıldığı karma
yöntem benimsenmiştir. Araştırmada toplanan nicel verilerin analizinde betimsel
istatistikler, bağımlı gruplar t testi ve ANOVA kullanılmıştır. Yarı yapılandırılmış
görüşme formu ile toplanan nitel verilerin analizinde betimsel analiz ve içerik analizi
kullanılmıştır. Araştırma sonucunda yaratıcı okuma etkinliklerinin deney grubundaki
öğrencilerin okuduğunu anlama becerileri ve okuma motivasyonları üzerinde olumlu bir
etkiye sahip olduğu belirlenmiştir. Ayrıca deney grubunda yer alan öğrencilerin yaratıcı
okuma etkinlikleri ve uygulamaları hakkında olumlu görüş bildirdikleri tespit edilmiştir. In this study, the impact of creative reading activities on advanced reading
comprehension skills and reading motivation in Turkish language instruction has been
investigated. The sample of the study consists of 45 students, including 23 students in the
experimental group and 22 students in the control group, who are in the 7th grade of
Alanya Emişbeleni İmam Hatip Secondary School and Emişbeleni Secondary School.
During the implementation process, for duration of eight weeks, the experimental group
received activities planned according to the creative reading approach with three class
hours per week, on the other hand, the control group was exposed to traditional reading
activities from the 7th grade Turkish course book of the Ministry of National Education.
In the research, a mixed-method approach was adopted, incorporating both quantitative
and qualitative methods. Descriptive statistics, paired sample t-test, and ANOVA were
used for the analysis of the collected quantitative data in the research. Descriptive analysis
and content analysis were used for the analysis of the qualitative data collected through
the semi-structured interview form. The research concluded that creative reading
activities have a positive impact on the reading comprehension skills and reading
motivation of the students in the experimental group. Furthermore, it was observed that
the students in the experimental group expressed positive opinions regarding the creative
reading activities and implementations.
Collections
- Tez Koleksiyonu [242]
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Okuma yazma bilerek ilkokula başlayan çocuklar hakkında ilkokul öğretmenlerinin görüşleri
Kök, Mehmet; Fırat, Zehra Saadet; Balcı, Aslı (2019)Bu çalışma okul öncesi dönemde okuma yazma bilerek okula başlayan çocuklar hakkında ilkokul öğretmenlerinin görüşlerini ortaya çıkarmak amacıyla yapılmıştır. Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması ... -
Özel öğrenme güçlüğü olan ortaokul öğrencilerinin akıcı okuma beceri düzeylerinin incelenmesi
Balcı, Emine (2019)Çalışmada, öğrenme güçlüğü tanısı konulmuş ortaokul öğrencilerinin akıcı okuma beceri düzeylerinin cinsiyet, sınıf ve öğrenim görülen okulun sosyoekonomik düzeyine göre incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla Ankara ilinden ... -
Eyleyenlerin İdeoloji Üretimleri Üzerine İlişkisel Bir Okuma: İş Adamları Örgütleri ve Üyeleri Üzerine Bir Araştırma
Turhan, Miraç Savaş; Danışman, Ali (2021)Bu çalışmada, Emirbayer ve Mische'nin eyleyenliğin boyutlarına ilişkin yaklaşımlarından hareketle,kolektif (örgütler) ve bireysel aktörlerin, farklı düzeysel ve ilişkisel bağlamlarda eyleyenlikyönelimlerinin üretim/yeniden ...