Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorDemir, Kamile
dc.contributor.authorNural, Hülya
dc.date.accessioned2023-10-26T08:30:51Z
dc.date.available2023-10-26T08:30:51Z
dc.date.issued2023en_US
dc.date.submitted2023-12-15
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12868/2423
dc.description.abstractBu araştırmada, ortaöğretim kurumlarında yürütülmekte olan mesleki öğrenme topluluğu uygulamaları ile örgütsel öğrenme arasındaki ilişki araştırılmıştır. Bu çalışma nicel desende ilişkisel tarama yöntemiyle yürütülmüştür. Çalışmanın örneklemini basit tesadüfi örnekleme yoluyla yansız olarak seçilmiş olan 305 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplamak için, "Mesleki Öğrenme Topluluğu Ölçeği" ve "Öğrenen Örgüt Profili Ölçeği" uygulanmıştır. Verilerin analizinde, aritmetik ortalama ve standart sapma değerleri ile betimsel istatistikler oluşturulmuştur. Öğretmenlerin görev yapmakta oldukları okullarda örgütsel öğrenme ve mesleki öğrenme topluluğu uygulamalarına yönelik algılarının demografik değişkenlere göre farklılaşma durumu bağımsız örneklemler t testi ve tek yönlü varyans analizi (One-way ANOVA) ile test edilmiştir. Ortaöğretim kurumlarında mesleki öğrenme topluluğu uygulamaları ile örgütsel öğrenme arasında anlamlı bir ilişkinin durumu,varlığı ve yönü ise, Pearson Momentler çarpımı Korelasyon Katsayısı tekniği ile incelenmiştir. Yapılan analizler sonucunda; öğretmenlerin görev yapmakta oldukları okullarda örgütsel öğrenme ve mesleki öğrenme topluluğu uygulamalarına yönelik algılarının yüksek olduğu tespit edilmiştir. Araştırmada ele alınan demografik değişkenler açısından anlamlı bir farklılık olup olmadığı incelenmiştir. Analizler sonucunda; öğretmenlerin öğrenim durumları açısından, mesleki öğrenme topluluğu ve mesleki öğrenme topluluğunun alt boyutları ile örgütsel öğrenme ve örgütsel öğrenmenin alt boyutlarında anlamlı bir farklılık gözlenmemiştir. Bununla birlikte, öğretmenlerin cinsiyet değişkeni açısından; örgütsel öğrenme ve alt boyutları ile mesleki öğrenme topluluğu alt boyutlarında; kıdem değişkeninde yalnızca örgütsel öğrenmenin duyarlılıklar alt boyutunda; okul türü değişkeninde hem mesleki öğrenme topluluğu hem örgütsel öğrenme ve tüm alt boyutlarında; okuldaki hizmet süresi değişkeninde mesleki öğrenme topluluğu ve alt boyutlarında anlamlı farklılıklar saptanmıştır. Bu çalışma neticesinde; örgütsel öğrenme ile mesleki öğrenme topluluğu uygulamaları arasında yüksek düzeyde pozitif yönlü ve anlamlı bir ilişki tespit edilmiş; resmi ortaöğretim kurumlarında görülen mesleki öğrenme topluluğu uygulamaları ile örgütsel öğrenme arasında anlamlı bir ilişki bulunduğu ortaya konmuştur.en_US
dc.description.abstractIn this study, the relationship between professional learning community practices carried out in secondary education institutions and organizational learning was investigated. It was carried out with the correlational survey model in a quantitative design. The sample of the study consisted of 305 teachers chosen impartially through simple random sampling. "Professional Learning Community Scale" and "Learning Organization Profile Scale" were used to collect data in the study. In the analysis of the data, descriptive statistics were created using the arithmetic mean and standard deviation values. The differentiation of teachers' perceptions of organizational learning and professional learning community practices in their schools according to demographic variables was tested with independent samples t-test and one-way analysis of variance (One-way ANOVA). The status, existence and direction of a meaningful relationship between PLC practices and organizational learning in high schools were examined by using the Pearson Product Moments Correlation Coefficient technique. As a result of the analysis, it was determined that teachers' perceptions of organizational learning and PLC practices are high. As for the demographic variables discussed in the study; in terms of teachers' educational status, no significant difference was observed in neither professional learning community and its sub-dimensions nor organizational learning and its sub-dimensions. However, in terms of teachers' gender variable; organizational learning and its sub-dimensions and professional learning community sub-dimensions differed significantly. In the seniority variable, only in the sensitivity sub-dimension of organizational learning differed meaningfully. In the school type variable, both PLC and organizational learning (OL) and all sub-dimensions differed meaningfully. In terms of the variable of length of service at school, significant differences were found in PLC and its sub-dimensions. As a result of this study; a high level of positive and significant relationship was observed between organizational learning and PLC practices in secondary schools; thus revealing that PLC practices seen in public secondary education institutions have a significant relationship with organizational learning.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAlanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi / Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccessen_US
dc.subjectÖrgütsel Öğrenmeen_US
dc.subjectÖğrenen Örgüten_US
dc.subjectMesleki Öğrenmeen_US
dc.subjectMesleki Öğrenme Topluluğuen_US
dc.subjectOrtaöğretim Kurumlarıen_US
dc.subjectOrganizational Learningen_US
dc.subjectLearning Organizationen_US
dc.subjectProfessional Learningen_US
dc.subjectProfessional Learning Communitiesen_US
dc.subjectSecondary Educational Institutionsen_US
dc.titleOrtaöğretim kurumlarında mesleki öğrenme topluluğu uygulamaları ile örgütsel öğrenme arasındaki ilişkien_US
dc.title.alternativeThe relationship between professional learning community practices and organizational learning in secondary educational institutionsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentALKÜ, Enstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster