Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKaraman, Davut
dc.date.accessioned2023-06-08T11:11:38Z
dc.date.available2023-06-08T11:11:38Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/453179/yesil-pazarlama-bilgi-duzeyi-ve-yasam-tatmininin-yesil-urun-satin-alma-davranisina-etkisi-kusaklararasi-bir-arastirma
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12868/2225
dc.description.abstractÇevresel sorunların artması ile beraber insanların artık çevre konusunda farkındalığı daartmaya başlamıştır. Bundan dolayı işletmeler tüketicilerin çevre konusundaki farkındalığını gözönünde bulundurarak iş yapış modellerini değiştirmeye başlamıştır. Bu kapsamda pazarlamabağlamında yeşil pazarlama faaliyetleri başlamıştır. Yeşil pazarlama ile işletmeler tüketicilereçevreye zarar vermeyen ürünler / hizmetler ürettiği imajı vermektedir. Tüketicilerin yeşil ürünlerisatın alma davranışı bazı faktörlerden etkilenmektedir. Bu kapsamda yeşil ürün satın almaya etkieden unsurların belirlenmesi pazarlama faaliyetleri için önemlidir. Bu unsurlardan bazılarıdemografik özellikler, kuşaklar, yeşil bilgi düzeyi, yaşam tatmini gibi unsurlardır. Bu bağlamdaçalışmanın öncelikli amacı yeşil pazarlama bilgi düzeyi ve yaşam tatmininin kuşaklar temelindeyeşil ürün satın alma davranışına etkisini belirlemektir. Çalışmada ayrıca diğer demografiközelliklere göre yeşil ürün satın alma davranışının farklılaşıp farklılaşmadığının belirlenmesi deamaçlanmıştır. Antalya ilinde toplam X, Y ve Z kuşağında yer alan toplam 579 katılımcı ile çalışmagerçekleştirilmiştir. Sonuçlara göre X ve Y kuşağı bağlamında yaşam tatmininin yeşil ürün satınalma davranışına etkisi olduğu belirlenmişken, Z kuşağı bağlamında yaşam tatmininin yeşil ürünsatın alma davranışına etkisi olmadığı belirlenmiştir. X ve Z kuşağı bağlamında yeşil pazarlamabilgi düzeyinin yeşil ürün satın alma davranışına etkisi olduğu ortaya çıkarılmışken, Y kuşağıbağlamında yeşil pazarlama bilgi düzeyinin yeşil ürün satın alma davranışına etkisi olmadığı ortayaçıkarılmıştır. Evli katılımcıların yeşil ürünleri satın alma eğilimi bekar katılımcılara kıyasla dahafazladır. 1499 ₺ ve altı” gelir grubundaki katılımcıların yeşil ürün satın alma eğilimi “1500-2499 ₺”ve “5000 ₺ ve üzeri” gelir grubu katılımcılarından daha azdır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectYeşil Pazarlamaen_US
dc.subjectBilgi Düzeyien_US
dc.subjectYaşam Tatminien_US
dc.subjectYeşil Ürün Satın Almaen_US
dc.subjectKuşaklaren_US
dc.titleYeşil Pazarlama Bilgi Düzeyi ve Yaşam Tatmininin Yeşil Ürün Satın Alma Davranışına Etkisi: Kuşaklararası Bir Araştırmaen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentALKÜ, Meslek Yüksekokulları, ALTSO Meslek Yüksekokulu, Finans Bankacılık ve Sigortacılık Bölümüen_US
dc.identifier.volume0en_US
dc.identifier.issue58en_US
dc.identifier.startpage155en_US
dc.identifier.endpage176en_US
dc.relation.journalErciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster