Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAktaş, Elif
dc.contributor.authorBayram, Bora
dc.date.accessioned2023-06-02T06:11:23Z
dc.date.available2023-06-02T06:11:23Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/440407/anlatma-becerileri-kapsaminda-1-8-sinif-turkce-ders-kitaplarina-bir-bakis-konusma-ve-yazma-stratejilerinin-kullanimi
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12868/2204
dc.description.abstractTematik yaklaşım esas alınarak hazırlanan 2019 Türkçe Dersi Öğretim Programı’nda (TDÖP) beceritemelli bir anlayış hâkimdir. Bu yönden programda, belirlenen amaç ve kazanımlara ulaşmak içinöğrenme-öğretme sürecinde birtakım etkinlikler uygulanması önerilmiştir. Türkçe derslerindeöğrencilerin anlama ve anlatma becerilerini kazanması, etkinlik temelli uygulamalarlamümkündür. Anlatma becerileri kapsamında değerlendirilen konuşma ve yazmanın geliştirilmesiiçin öğrenme-öğretme sürecinde birtakım stratejilerin etkin şekilde kullanılması gerekmektedir.Bu çalışmada 2019 TDÖP’ye göre hazırlanan Türkçe ders kitaplarında yer alan konuşma ve yazmastratejilerinin sınıf düzeyi ve yayınevlerine göre dağılımını tespit etmek amaçlanmıştır. Nitelaraştırma yöntemiyle desenlenen çalışmada doküman inceleme yöntemi kullanılmıştır.Araştırmada 2019-2020 eğitim-öğretim yılında okutulan on dört adet 1-8. sınıf Türkçe ders kitabıincelenmiştir. Veriler, betimsel analiz tekniklerinden frekans ve yüzde analizi ile çözümlenmiştir.Araştırmanın sonuçlarına göre TDÖP’de yer alan konuşma ve yazma stratejilerine derskitaplarında yeterli ölçüde yer verilmediği ve stratejilerin ders kitaplarında kullanımının dengeliolmadığı tespit edilmiştiren_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAnlatma Becerilerien_US
dc.subjectKonuşma Stratejilerien_US
dc.subjectYazma Stratejilerien_US
dc.subjectTürkçe Öğretim Programıen_US
dc.subjectNarrative Skillsen_US
dc.subjectSpeaking Strategiesen_US
dc.subjectWriting Strategiesen_US
dc.subjectTurkish Language Curriculumen_US
dc.titleAnlatma Becerileri Kapsamında 1-8. Sınıf Türkçe Ders Kitaplarına Bir Bakış: Konuşma ve Yazma Stratejilerinin Kullanımıen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentALKÜ, Fakülteler, Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümüen_US
dc.identifier.volume9en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage18en_US
dc.relation.journalAna Dili Eğitimi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster