Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorTavlı, Didem
dc.contributor.authorDemir, Mehmet Özer
dc.date.accessioned2023-05-26T08:04:50Z
dc.date.available2023-05-26T08:04:50Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/1140910/ambalaj-uzerindeki-sayisal-ve-duyusal-bilgi-tercihlerine-gore-makine-ogrenmesi-yaklasimi-ile-tuketicilerin-siniflandirilmasi
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12868/2186
dc.description.abstractGünümüzde tüketicilerin satın alma alternatiflerinin artması ile birlikte firmaların tüketicilerin satın alma davranışlarını etkileyen faktörleri incelemesi ve nelere dikkat ettiğini iyi tespit etmesi gerekmektedir. Bu çalışmanın amacı, tüketicilerin satın alma davranışlarını etkileyen pek çok bütünleşik faktörlerden sayısal ve duyusal verilerden tüketiciler tarafından hangisinin tercih edildiğini tespit etmek ve tüketicilerin satın alma davranışlarında ambalaj üzerinde en çok hangi bilgileri dikkate aldığını tespit etmektir. Çalışmada tüketiciler tercih ettikleri bilgi türüne göre makine öğrenmesi yöntemi kullanılarak modellenmeye çalışılmıştır. Araştırmanın verileri anket tekniği kullanılarak toplanmıştır. Örneklem seçimi uygunluk örneklemesi yöntemi kullanılarak yapılmıştır. Çalışmada 18 adet makine öğrenmesine dayalı yöntem kullanılarak tüketiciler sınıflandırılmaya çalışılmıştır. Elde edilen sonuçlara göre tüketicilerin sayısal ve duyusal bilgi tercihlerine göre iki grupta sınıflandırılabileceği ve makine öğrenmesi algoritmalarından Linear Support Vector Machine (LSVM) yönteminin bu sınıflandırmayı yapan en iyi algoritma olduğu sonucuna varılmıştır. Tüketici sınıflandırmasında büyük veri analizi yöntemlerinin pazarlama alanında kullanılması çalışmanın yazına katkısıdır. Uygulamada ambalaj tasarımcılarının hedef kitlelerinin bilgi ihtiyacı türünün belirlenmesi, ambalaj üzerinde yer alacak bilgilerin tasarlanmasında kullanılabilir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.isversionof10.17336/igusbd.674570en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAmbalajen_US
dc.subjectSayısal Bilgi Tercihien_US
dc.subjectDuyusal Bilgi Tercihien_US
dc.subjectMakine Öğrenmesien_US
dc.subjectLSVMen_US
dc.subjectPackagingen_US
dc.subjectDigital Information Preferenceen_US
dc.subjectSensory Information Preferenceen_US
dc.subjectMachine Learningen_US
dc.titleAmbalaj Üzerindeki Sayısal ve Duyusal Bilgi Tercihlerine Göre Makine Öğrenmesi Yaklaşımı ile Tüketicilerin Sınıflandırılmasıen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentALKÜ, Enstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İşletme Mühendisliği Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.volume8en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage337en_US
dc.identifier.endpage350en_US
dc.relation.journalİstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster