Netflix'te Dijital Pazarlama Stratejileri ile Gündem Belirleme: Pera Palas'ta Gece Yapısı Örneği
View/ Open
Access
info:eu-repo/semantics/openAccessDate
2022Author
ALKÜ, Fakülteler, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümü
Metadata
Show full item recordAbstract
Dijital pazarlama, yeni medya ile şekillenen markalar açısından oldukça önemli bir kavram olarak karşımıza çıkmaktadır. Günümüz koşullarında dijital platformlarda varlık göstermeyen işletmelerin veya hizmet sağlayıcıların faaliyetlerini sürdürebilmesi zorlaşmıştır. Dijital mecranın çeşitli platformlarında güncel içerik paylaşımlarında bulunan markalar ön plana çıkmaktadır. Aynı zamanda, tüketiciler ile iletişim halinde olan ve sosyal medyada çok konuşulan trendleri gözden kaçırmayan markalar diğer markalara kıyasla avantajlı konuma gelmektedir. Bu bağlamda, sosyal medyada var olan markaların kendi ürettikleri içeriklerle kendi gündemlerini oluşturabildikleri görülmektedir. Bu konuda oldukça başarılı görülen Netflix, kendi orijinal içerikleri ile hakkında konuşturan ve gündemde kalmayı başaran bir markadır. Bu araştırmada, Netflix’in Pera Palas’ta Gece Yarısı isimli dizisi üzerinden kendi gündemini oluşturmasına yardımcı olan sosyal medya pazarlaması stratejileri içerik analizi yöntemiyle incelenmiştir. Kendi sektöründe lider konumda olan Netflix markasının sosyal medya kanalları incelendiğinde hedef kitlesiyle etkili iletişim stratejilerine yer verdiğini görmek mümkündür. Mizah kullanımına sıklıkla yer veren Netflix’in “Pera Palas’ta Gece Yarısı” isimli diziye ait paylaşımlarının içerik incelemesinde samimi ve merak uyandırıcı bir dil kullanarak, hedef kitlenin diziyi konuşması ve paylaşmasını sağlayabildiği ortaya çıkmaktadır.
Source
Akademik HassasiyetlerVolume
9Issue
20URI
https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/1150757/netflixte-dijital-pazarlama-stratejileri-ile-gundem-belirleme-pera-palasta-gece-yarisi-ornegihttps://hdl.handle.net/20.500.12868/2147