Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKaraman, Davut
dc.contributor.authorYumurtacı Aydoğmuş, Hacer
dc.date.accessioned2022-11-16T07:40:20Z
dc.date.available2022-11-16T07:40:20Z
dc.date.issued2022en_US
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/412834/sigortacilik-sektorunun-guncel-sorunlarina-yonelik-iliskisel-pazarlama-uygulamalari-ekseninde-cozum-onerileri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12868/2002
dc.description.abstractAmaç – Sigorta şirketleri temel risk yönetim aracı olarak ekonomik büyümede önemli bir roloynamaktadır. Bireysel olarak üstlenilemeyecek boyuttaki hasarların sigortacılık sistemi ilekarşılanması ve ortaya çıkması muhtemel ekonomik sorunların asgari düzeye çekilmesi bir güvencesağlamaktadır. Sigortacılık sektörünün karşılaştığı sorunların belirlenmesi ve başarılı çözümuygulamalarının hayata geçirilmesi ülke ekonomisi açısından önem taşımaktadır. Bu çalışmadasigortacılık sektörünün Türkiye genelindeki güncel sorunlarının belirlenmesi ve ilişkisel pazarlamauygulamaları ile bu sorunların çözümüne yönelik önerilerin sunulması amaçlanmaktadır.Yöntem – Veriler Türkiye genelinde farklı bölgelerde faaliyet gösteren 1350 sigorta acentesi ile anketuygulanarak elde edilmiştir. Anketten elde edilen veriler güvenirlik, varyans ve doğrulayıcı faktöranalizlerine tabi tutulmuştur.Bulgular – Sigorta acentelerinin karşılaştığı sorunlar, analizlerle elde edilen başlıca 12 faktör altındaincelenmiştir. Çalışma sonucunda sektördeki acentelerin en sık karşılaştıkları sorunun teknolojiksorunlar olduğu, bölgesel olarak farklı sorunlarla karşılaşıldığı, sektör deneyimi yüksek olankişilerin sorunların tespiti ve çözümünde önemli bir rol üstlendiği gibi çeşitli sonuçlar eldeedilmiştir.Tartışma – Araştırma sonucunda karşılaşılan sorunlar yapısal kaynaklı ve acente kaynaklı olmaküzere iki temel sınıfa ayrılmıştır. Yapısal sorunların merkezi uygulamalar ile çözümü gerekmekteiken, acente kaynaklı sorunların çözümü için ilişkisel pazarlamanın yetkinlik, güven, iletişim,empati, çatışma yönetimi, taahhüt boyutlarıyla ilişki kurularak öneriler sunulmuştur.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.isversionof10.20491/isarder.2020.1080en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSigortacılıken_US
dc.subjectGüncel sorunlaren_US
dc.subjectİlişkisel pazarlamaen_US
dc.subjectHizmet sektörüen_US
dc.titleSigortacılık Sektörünün Güncel Sorunlarına Yönelik İlişkisel Pazarlama Uygulamaları Ekseninde Çözüm Önerilerien_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentALKÜ, Meslek Yüksekokulları, ALTSO Meslek Yüksekokulu, Finans Bankacılık ve Sigortacılık Bölümüen_US
dc.identifier.volume12en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.startpage3914en_US
dc.identifier.endpage3929en_US
dc.relation.journalİşletme Araştırmaları Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster