Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorGünal, Mehmet Yalçın
dc.contributor.authorDağlı, Mehmet
dc.date.accessioned2021-02-19T20:59:10Z
dc.date.available2021-02-19T20:59:10Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=wf-FPgY-5qjHEzEoOgvMswQ_uZ1fL8_edxErJenf7QPqfkMUQQmwLTRMgLJ81Maq
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12868/190
dc.descriptionYÖK Tez No: 654987en_US
dc.description.abstractModern anlamda sağlık turizmi, son dönemlerde dünya genelinde yerini ve önemini belirginleştiren bir kavram olarak karşımıza çıkmaktadır. Kalkınma ve/veya gelişme hedefi doğrultusunda arayışı olan ülkeler sektörün getirisinin farkına varmışlar ve bu alana yatırım yapmaya başlamışlardır. Bunun nedeni, özellikle Covid-19 gibi dünyayı etkisi altına alan ve ekonomileri ciddi şekilde sarsan etkenlerin, sağlık altyapısının ve güçlü ülke ekonomisi için yatırım yapılan sektörleri çeşitlendirmenin ne kadar önemli olduğunu göstermesidir. Türkiye de bu alanda küresel bir oyuncu olmak amacıyla reel adımlar atan ülkelerden biridir. Ancak yapılan çalışmalar henüz yeterli ve istenilen düzeyde değildir. Bu çalışmada, tıp fakültesi ve turizm fakültesi öğrencilerinin sağlık turizmi hakkındaki farkındalık düzeylerini belirlemek amaçlanmıştır. Evreni, bünyesinde tıp fakültesi ve turizm fakültesi bulunan üniversitelerden oluşturulan çalışma, çevrimiçi ortamda hedef kitleye sunulmuş ve ankete katılan 487 kişinin yanıtları baz alınarak yürütülmüştür. Veri toplama aracı olarak kullanılan anket iki bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde; araştırmacı tarafından çalışmada yer alacak öğrencilerin kişisel bilgi dağılımlarının belirlenmesine yönelik demografik sorular ve ikinci bölümde katılımcıların sağlık turizmi farkındalıklarını ölçmeye yönelik sağlık turizmi farkındalık ölçeği yer almaktadır. Çalışmada anket için belirlenen sorular dört faktöre ayrılmış (Dil-Eğitim, Sağlık Turizminin Etkileri, İmaj ve Kurumsal Yeterlilik) ve "cinsiyet, yaş, bölüm, sınıf ve yabancı dil" değişkenlerine göre analiz edilmiştir. Yapılan istatistiksel analizler sonucunda; çalışmaya katılan öğrencilerin, sağlık turizmi algılarının "sınıf" ve "yabancı dil" değişkenlerine göre anlamlı bir farklılık göstermediği anlaşılmıştır. "Cinsiyet" değişkenine göre "sağlık turizminin etkileri" ve "imaj" boyutunda "erkek öğrencilerin sağlık turizmi hakkındaki farkındalıklarının kadın öğrencilere göre daha yüksek olduğu", "yaş" değişkenine göre "dil-eğitim" ve "sağlık turizminin etkileri" boyutunda "28 yaş ve üzeri olan öğrencilerin sağlık turizmi hakkındaki farkındalıklarının diğer yaş gruplarındaki öğrencilere göre daha yüksek olduğu ve "bölüm" değişkenine göre "dileğitim" ve "sağlık turizminin etkileri" boyutunda "turizm fakültesi öğrencilerin sağlık turizmi hakkındaki farkındalıklarının tıp fakültesi öğrencilere göre daha yüksek olduğu" belirlenmiştir. Aynı zamanda öğrencilerin; sağlık turizmi sektörünün ülke ekonomisine olan katkısı ile birlikte sunduğu fırsat ve avantajların bilincinde olduğu, sektöre yapılan destek ve yatırımların sağlıkta kalite standartlarını yükseltmede itici güç olduğu konularında farkındalıklarının daha yüksek olduğu; bunun yanında sağlık turizmi kavramı ve türleri, alanın özellikleri, sağlanan destek ve teşvikler, uluslararası sağlık turizmi standartları, uzmanlaşmış personel, tanıtım ve pazarlama konularında daha az bilgi ve donanıma sahip oldukları sonuçlarına ulaşılmıştır. Son olarak eksik görülen yönlerle ilgili önerilerde bulunulmuştur. Anahtar Sözcükler: Sağlık, Sağlık Turizmi, Tıp Fakültesi, Turizm, Turizm Fakültesien_US
dc.description.abstractIn the modern sense, health tourism has recently emerged as a concept that highlights its importance throughout the world. Countries seeking development and / or development have realized the income of the sector and have started to invest in this area. The reason for this is the factors that affect the world and seriously shake the economies, such as Covid-19, show how important it is to diversify the sectors that are invested in health infrastructure and the strong country's economy. Turkey is one of the countries assign real steps in order to become a global player in this field. However, the work done is not sufficient and the desired level yet. In this study, it was aimed to determine the level of awareness of medical and tourism faculty students about health tourism. The study, which is composed of universities with medical faculties and tourism faculties, was presented to the target audience in an online environment and was conducted based on the responses of 487 people who participated in the survey. The questionnaire used as a data collection tool, consists of two parts. In the first part; there are demographic questions for the determination of the personal informations of the students included in the study by the researcher, and the second part includes the health tourism awareness scale for measuring the health tourism awareness of the participants. In the study, the questions determined for the survey were divided into four factors (Language-Education, Effects of Health Tourism, Image and Institutional Competence) and analyzed according to the variables of "gender, age, department, class and foreign language". As a result of statistical analysis; It was understood that the health tourism perceptions of the students participating in the study did not differ significantly according to the variables of "class" and "foreign language". According to the "gender" variable, "the effects of health tourism" and "image" dimension, "male students' awareness of health tourism is higher than female students", according to the "age" variable, "language-education" and "the effects of health tourism" dimension: "the awareness of students who are 28 years old and olders about health tourism is higher than the students in other age groups, and according to the "department" variable, "language education" and "effects of health tourism" dimension it is determined that "tourism faculty students' awareness of health tourism is higher than medical faculty students". At the same time, students; is aware of the opportunities and advantages offered by the health tourism sector with its contribution to the national economy, they have higher awareness on the issues that support and investments made to the sector are the driving force in raising the quality standards in health, In addition, it was concluded that they have less knowledge and knowledge about the concept and types of health tourism, the characteristics of the field, the support and incentives provided, international health tourism standards, specialized personnel, promotion and marketing. Finally, suggestions were made regarding the missing aspects.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAlanya Alaaddin Keykubat Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTurizmen_US
dc.subjectTourismen_US
dc.subjectSağlıken_US
dc.subjectHealthen_US
dc.subjectSağlık turizmien_US
dc.subjectMedical tourismen_US
dc.subjectTurizmen_US
dc.subjectTourismen_US
dc.subjectHealthen_US
dc.subjectHealth Tourismen_US
dc.subjectFaculty of Medicineen_US
dc.subjectTourismen_US
dc.subjectFaculty of Tourismen_US
dc.titleTıp Fakültesi ve Turizm Fakültesi öğrencilerinin sağlık turizmi hakkındaki farkındalık düzeylerien_US
dc.title.alternativeThe awareness levels of Medical Faculty and Tourism Faculty students about health tourismen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentALKÜ, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Sağlık Turizmi Ana Bilim Dalıen_US
dc.contributor.institutionauthorDağlı, Mehmet
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage105en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster