Hizmet Kalitesinin İyileştirilmesinde Altı Sigma Yaklaşımı: Hizmet İşletmesi Olarak Bir Eğitim Kurumunda Uygulama Örneği
Abstract
Altı Sigma metodolojisi ilk ortaya çıktığı zamandan beri sanayide imalat
sektöründeki işletmeler için önemli bir kalite yaklaşımı olmuştur. Başarılı bir
Altı Sigma uygulaması, hataların en aza indirgenmesini ve kalitenin
iyileştirilmesini sağlayabilmektedir. Son yıllarda bu kalite yaklaşımı hizmet
sektöründe de önem kazanmıştır. Hizmet sektörünün bir parçası olan eğitim
sektörü de Altı Sigma metodolojisinin uygulanabildiği alanlardan biridir. Bu
çalışmada, bir Meslek Yüksekokulu’nda (MYO) uygulanan SERVQUAL
modeline dayanan anket verileriyle Altı Sigma metodolojisi uygulanmıştır. Bu
bağlamda, tanımlama, ölçme, analiz, iyileştirme, kontrolden (TÖAİK) oluşan
Altı Sigma modelinin beş adımı izlenmiştir. Çalışmada, güvenilirlik
boyutunun tespit edilen memnuniyetsizlik düzeyi içerisinde en yüksek paya
sahip olduğu tespit edilmiştir. Çalışma kapsamında, elde edilen veriler
değerlendirilmiş ve gerekli görülen öneriler sunulmuştur.
Source
Alanya Akademik BakışVolume
6Issue
2URI
https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/2366552https://hdl.handle.net/20.500.12868/1886