Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorBilen, Kadir
dc.contributor.authorŞimşek, Vildan
dc.date.accessioned2022-06-17T13:29:36Z
dc.date.available2022-06-17T13:29:36Z
dc.date.issued2022en_US
dc.date.submitted2022-03-16
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12868/1513
dc.description.abstractBu araştırmada okul öncesi döneme yönelik hazırlanan STEM eğitimi uygulamalarının okul öncesine devam eden 5 yaş grubundaki çocukların yaratıcılık ve eleştirel düşünme becerilerine etkisini incelemek amaçlanmıştır. Öntest sontest kontrol gruplu deneysel desende tasarlanan araştırmanın çalışma grubunu okul öncesi eğitimine devam eden 12’si kontrol 19’u deney olmak üzere 31 çocuk oluşturmuştur. Araştırmanın çalışma grubu uygun örnekleme yöntemiyle belirlenerek, Antalya ilinin Alanya ilçesinde bulunan devlete bağlı bağımsız bir anaokulunda çalışma yürütülmüştür. Deneysel araştırma modeli bir bağımsız değişkenin bağımlı değişkene etkisinin ölçülebileceği en iyi yöntemdir. Araştırmanın bağımsız değişkeni olan STEM eğitimi programı 8 hafta boyunca deney grubuna uygulanmıştır. Kontrol grubuna ise MEB okul öncesi eğitim müfredatına devam etmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak eleştirel düşünme ve yaratıcılık ölçekleri kullanılmıştır. Eleştirel düşünme becerilerini ölçmek için “Eleştirel Düşünmenin Değerlendirilmesi” ölçeği ile yaratıcılık düzeylerini belirlemek için “Hibrit Yaratıcılık Testi” kullanılmıştır. Araştırma deney grubu çocuklarına uygulanan STEM eğitiminin eleştirel düşünme ve yaratıcılık becerilerine olumlu yönde etki ettiği sonucuna ulaşılmıştır.en_US
dc.description.abstractIn this study, it was aimed to examine the effects of STEM education applications prepared for the preschool period on the creativity and critical thinking skills of children in the 5 year-old group attending preschool. The study group of the study, which was designed in an experimental design with a pretest posttest control group, consisted of 31 children, 12 of whom were control and 19 of whom were experimental, continuing their pre-school education. The study group of the research was determined by convenient sampling method and the study was carried out in an independent state-run kindergarten located in Alanya district of Antalya province. Experimental research model is the best method to measure the effect of an independent variable on a dependent variable. The STEM education program, which is the independent variable of the research, was applied to the experimental group for 8 weeks. In the control group, the MEB pre school education curriculum continued. Critical thinking and creativity scales were used as data collection tools in the research. "Assessment of Critical Thinking" scale was used to measure critical thinking skills and "Hybrid Creativity Test" was used to determine creativity levels. It was concluded that the STEM education applied to the children in the research experimental group had a positive effect on their critical thinking and creativity skills.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAlanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi,Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSTEM eğitimien_US
dc.subjectOkul öncesi eğitimien_US
dc.subjectYaratıcılık becerisien_US
dc.subjectEleştirel düşünme becerisien_US
dc.subjectSTEM educationen_US
dc.subjectPreschool educationen_US
dc.subjectCreativity skillsen_US
dc.subjectCritical thinking skillsen_US
dc.titleSTEM eğitimi uygulamalarının okul öncesi dönemde yaratıcılık ve eleştirel düşünme becerilerine etkisien_US
dc.title.alternativeThe effect of stem education practices on creativity and critical thinking skills in preschool perioden_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentALKÜ, Enstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster