Show simple item record

dc.contributor.authorBabadağ, Mustafa
dc.contributor.authorDalgın, Taner
dc.date.accessioned2021-02-21T14:18:30Z
dc.date.available2021-02-21T14:18:30Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.issn2651-4192
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.29023/alanyaakademik.670259
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/918602
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12868/1338
dc.description.abstractAraştırma örgütler için olumlu bir davranış olarak değerlendirilen çalışan sesliliği davranışı üzerinde yaratıcı örgüt iklimi algısının etkisi olup olmadığını belirlemeyi amaçlamaktadır. Ayrıca araştırma böyle bir etki varsa bu etkide çalışanların duygusal zekâlarının destekleyici rolünün bulunup bulunmadığını ortaya çıkarmayı istemektedir. Bu iki amaç doğrultusunda bir mobilya işletmesinde görev yapan çalışanlardan anket yöntemi ile veri toplanmıştır. SPSS ve AMOS programları ile analizler gerçekleştirilmiş ve hipotezler sınanmıştır. Araştırma sonucunda yaratıcı örgüt ikliminin çalışan sesliliği davranışını pozitif yönde ve anlamlı olarak etkilediği ayrıca duygusal zekânın bu ilişki de destekleyici role sahip olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Bunun yanında duygusal zekâ boyutlarından yalnızca duyguların pozitif kullanımının destekleyici rolünün anlamlı olduğu tespit edilmiştir.en_US
dc.description.abstractThe research aims to determine whether creative organizational climate perception has an impact on employee voice behavior which is considered as a positive behavior for organizations. The research also aims to identify the moderator role of emotional intelligence on the impact of creative organizational climate on employee voice behavior. For these two purposes, data were collected from the employees working in a furniture company by survey method. SPSS and AMOS programs were used for analysis and hypothesis testing. As a result of the research, it was concluded that the creative organizational climate has a positive and significant effect on employee voice behavior and also emotional intelligence has a moderating role in this relationship. In addition, it was found out that only moderating role of the positive utilization was significant among the dimensions of emotional intelligence.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAlanya Alaaddin Keykubat Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectYaratıcı Örgüt İklimien_US
dc.subjectçalışan sesliliğien_US
dc.subjectduygusal zekâen_US
dc.subjectCreative Organizational Climateen_US
dc.subjectEmployee Voice Behavioren_US
dc.subjectEmotional Intelligenceen_US
dc.titleYaratıcı örgüt ikliminin çalışan sesliliği üzerindeki etkisinde duygusal zekânın destekleyici rolüen_US
dc.title.alternativeModerating role of emotional intelligence on the effect of creative organizational climate on employee voiceen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentALKÜen_US
dc.identifier.volume4en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage1057en_US
dc.identifier.endpage1081en_US
dc.relation.journalAlanya Akademik Bakışen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record