Güncel Gönderiler: Alanya Alaaddin Keykubat University Institutional Repository
Toplam kayıt 2217, listelenen: 501-520
-
“İlkeli Müzakere” Yaklaşımının Kurumsal İletişime Katkısı Ölçülebilir mi? Müzakere Endeksi Modeli
(2022)Müzakere alanında en önemli kavramsal modellerden olan Harvard Müzakere Modeli Fisher ve Ury (1981) tarafından geliştirilen “İlkeli Müzakere” yaklaşımını ortaya koymuştur. Ancak İlkeli Müzakerenin müzakerelerde ne ölçüde ... -
Ekoturistlerin Beklenti ve Memnuniyet Düzeylerinin Değerlendirilmesi: Turistik Ürün Pazarlaması Bağlamında Bir Çalışma
(2022)Bu çalışmada, turistik ürün pazarlaması bağlamında Çanakkale destinasyonunu ziyaret eden ekoturistlerin, destinasyonu ziyaret etmeden önceki beklenti ve ziyaretlerinden sonraki memnuniyet düzeylerinin tespit edilmesi ... -
COVID-19 Sürecinin İş Yaşamına Etkisi: Örgüte Duyulan Güven Algısının Esnek Çalışmaya Etkisinde Beş Faktör Kişilik Özelliklerinin Düzenleyici (Moderatör) Rolü
(2022)Bu çalışmada, çalışanların örgütlerine duydukları güvenin esnek çalışma üzerindeki etkisi ve beş faktör kişilik değişkeninin bu ilişkideki düzenleyici rolü incelenmiştir. Araştırmanın örneklemini Erzurum ilindeki bir ... -
Kıymetli Madenlerin Range-Based Realized Volatilite Serileri Arasındaki Asimetrik İlişkiler
(2022)Finansal piyasalarda oluşan yüksek oynaklık ve bulaşma etkisi paniği yatırımcıların risklerini artırmaktadır. Böylece yatırımcılar artan riskten korunmak için portföylerinde yer alabilecek alternatif enstrümanları düşünmeye ... -
The Myth of the Environmental Kuznets Curve: Second Generation Panel Approach for MIST Countries
(2022)The focus of the empirical analysis in this paper is to investigate the orthodox idea of “grow first, clean next” promoted by the Environmental Kuznets Curve hypothesis. In this respect, we examined the relation between CO2 ... -
BİST Gıda ve İçecek Sektörü Endeksinin Zayıf Formda Etkinliğinin Sınanması
(2022)Etkin piyasa hipotezi, hisse senetlerine ait fiyatların rassal ve birbirinden bağımsız oluştuğunu ve ilgili hisse senetlerinin bugünkü fiyatlarına bakılarak gelecekte olması beklenen fiyatının tahmin edilemeyeceğini ifade ... -
Türkiye’de Mutluluğa Etki Eden Faktörlerin İncelenmesi
(2022)Bu çalışmanın amacı, Türkiye’de yaşayan bireylerin mutluluk düzeylerini etkileyen faktörlerin neler olduğunu araştırmak ve bu faktörlerin değişimini karşılaştırmalı olarak iki farklı dönemde takip etmektir. Bu amaç için ... -
İş Hayatında Kadınların Güçlendirilmesi ve Aile İlişkisine Etkisi
(2022)Bu çalışmada, kadınların güçlendirilmesinin onların ekonomik, sosyal, politik ve dışsal iletişim-sosyal ağı üzerinde nasıl bir etkiye sahip olduğunu incelemenin yanı sıra evli kadın girişimcilerin aile yaşamları üzerinde ... -
Türkiye’de Ücret Politikaları ve Gelir Dağılımı Eşitsizliği İlişkisi
(2022)Gelir dağılımındaki eşitsizlikle mücadelede önemli stratejilerden biri, emek faktörünün gelirini artırmaya yönelik ücret politikalarıdır. Zira ücret, milli gelirde en büyük paya sahip faktör geliridir. Bu bağlamda ... -
14. Uluslararası Dünya Dili Türkçe Sempozyumu Bildiri Özetleri Kitabı
(2022)20-22 Ekim 2022 Alanya / ANTALYA -
Rekabet Güçlerinin Değer Zinciri Üzerine Etkisinde İnovasyon Düzeyinin Aracılık Rolü
(2022)Bu araştırmanın amacı, rekabet güçlerinin değer zinciri üzerine etkisinde inovasyon düzeyinin aracı rolünü ortaya koymaktır. Araştırma evrenini TR41 bölgesinde bulunan Bursa'nın İnegöl ilçesinde mobilya sektöründe faaliyet ... -
Testing The Environmental Kuznets Curve Hypothesis under Structural Breaks: The Case of Turkey
(2022)In this study, the validity of the Environmental Kuznets Curve (EKC) hypothesis is investigated with annual data for the period 1990-2019 for Turkey. For this, carbon dioxide emission, per capita income, renewable energy ... -
Enerji Muhasebesinde GRI 302 Enerji Raporlama Standardının Rolü: BIST Sürdürülebilirlik Endeksindeki Şirketlerin Raporları Üzerinde Bir Araştırma
(2022)Bu çalışmada, enerjinin sürdürülebilirliği bağlamında “Enerji Muhasebesi”, “GRI 302: Enerji” sürdürülebilirlik raporlama standardı ile sürdürülebilirlik raporları arasındaki ilişki irdelenmekte ve Enerji Muhasebesi üzerinde, ... -
Çalışanların Algıladığı İş Güvencesizliğinin Saldırgan Davranışlara Etkisi: Amprik Bir Çalışma
(2022)Bu araştırmanın amacı, çalışanlar hissettiği iş güvensizliğinin örgüt içi saldırgan davranışlar üzerindeki etkisini incelemektir. Araştırma kapsamında Gaziantep Organize Sanayi Bölgesi’ndeki küçük ve orta ölçekli ... -
Effects of Covid-19 Induced Spike in Food Prices on Urban Households’ Food Security in Northwest, Nigeria
(2022)The purpose of the study is to assess the effects of COVID-19 induced spike in food prices on urban households’ food security status in Northwest, Nigeria. Primary data through structured questionnaires were collected ... -
Kırsal Bölgelerde Yaşayan Tüketicilerin Demografik Özelliklerinin Tüketici Hakları Bilinç Düzeyi ile Tasarruf Davranışına Etkisi
(2022)Ülkemizde tüketici haklarının belirlenmesi amacıyla yapılan çalışmalar çoğunlukla şehir merkezlerinde yapılmaktadır. Kırsal bölgelerde yaşayan tüketicilerin, tüketici haklarının bilgi düzeyleri ile tasarruf davranışlar ... -
Y ve Z Kuşaklarının Hizmet Kalitesi Algılarının Karşılaştırılması: Antalya Büyükşehir Belediyesi Toplu Taşıma Hizmetleri
(2022)Çalışmada, Y ve Z kuşağına dâhil olan örneklemin, Antalya Büyükşehir Belediyesinden aldığı, toplu taşıma hizmetine ilişkin, kalite algılama farklarının olup olmadığı varsa hangi boyutlarda farklılıklarının olduğunu belirlemek ... -
Nepotizmin Üretkenlik Karşıtı İş Davranışları Üzerindeki Etkisi
(2022)Bu çalışmanın amacı nepotizmin üretkenlik karşıtı iş davranışları üzerindeki etkisini keşfetmektir. Araştırma 2019 yılında Kahramanmaraş’ta faaliyet gösteren tekstil firmalarının çalışanları üzerinde yapılmıştır. Veriler ... -
Bibliometric Analysis of Consumer Behaviour Research Conducted During the Covid-19 Pandemic Period
(2022)In recent years, the Covid-19 pandemic has brought with it changes in consumer behaviour. The purpose of this article is to examine the evolution and trends of consumer behaviour research during the Covid-19 pandemic period. ... -
Hangisine Güvenirim? Sosyal Medya Influencer’ları mı Seyahat Acentaları mı? Uyaran-Süreç-Tepki (Stimulus-Organism-Response) Teorisi
(2022)Son yıllarda sosyal medya temel pazarlama araçlarından biri haline gelmiştir. Özellikle turistik ürünlerin pazarlanmasında seyahat acentaları sosyal medyayı etkin bir şekilde kullanmakta ayrıca turizm işletmeleri de sosyal ...