Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorNeslitürk, Seviye
dc.contributor.authorÖzkal, Neşe
dc.contributor.authorDal, Sibel
dc.date.accessioned2021-02-19T21:29:06Z
dc.date.available2021-02-19T21:29:06Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.issn1305-5429
dc.identifier.issn1306-7850
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TVRrM01UQTBOQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12868/972
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı 5-6 yaş çocuklarının annelerine verilen Anne Değerler Eğitimi Programının (ADEP), çocukların sorumluluk, saygı, dürüstlük, işbirliği, paylaşma, dostluk/arkadaşlık değerleri üzerine etkisini incelemektir. Araştırmada karma yöntem kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu çocuğu okul öncesi eğitim kurumuna devam eden anneler ile 5- 6 yaş grubundaki çocukları arasından seçilen 24 (12 deney, 12 kontrol) anne ile çocuğu oluşturmaktadır. Deney grubundaki çocukların annelerine 21 oturum Anne Değerler Eğitimi Programı uygulanmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Okul öncesi Değerler Ölçeği Aile, Öğretmen ve Öğrenci Formu, araştırmacılar tarafından hazırlanan yarı yapılandırılmış görüşme formu ve Aile Bilgi Formu kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen nicel veriler SPSS 20.0 paket programıyla, nitel veriler ise NVİVO programında analiz edilmiştir. Nicel verilerin analizi sonucunda deney grubundaki çocukların sorumluluk, saygı, dürüstlük, işbirliği, paylaşma, dostluk/arkadaşlık değerler puan ortalamalarının kontrol grubu çocukların puan ortalamalarından anlamlı düzeyde yüksek olduğu bulunmuştur. Deney grubundaki çocukların ön test ve son test puanları arasında anlamlı bir farklılık bulunmuştur. Eğitim programının bitiminden 6 hafta sonra deney grubuna yapılan ölçüm sonucunda son test ve kalıcılık ölçüm puan ortalamaları arasında anlamlı bir farklılık tespit edilmemiştir. Nitel verilerinden elde edilen bulgulara göre, anneler programın kendileri, eşleri ve çocukları üzerinde olumlu etkisi olduğunu belirtmişlerdiren_US
dc.description.abstractThe objective of this research is to study the effect of the Mother Values Education Program provided to mothers of pre-school children of the ages of 5-6 on the children values of responsibility, respect, honesty, cooperation, sharing and friend ship.The study group of the research consists of mothers with children having pre-school education and 24 mothers (12 test, 12 control ) and their children in the age group of 5-6. 21 sessions of Mother Values Education Program was applied to the mothers of the children in the test group.Pre-school Values Scale Family, Teacher and Student Form, the semi-structured interview form prepared by the researchers and Family Information Form developed by the researchers were used as data collection means in the research. The quantitative data obtained from the research was analyzed by SPSS 20.0 package program. Qualitative data obtained from the research was analyzied in the NVIVO program. Descriptive analysis technique was used in the analysis of data.As a result of the analysis of quantitative data, it was found that the score averages of values of responsibility, respect, honesty, cooperation, sharing and friendship of the test group children were significantly higher than the score averages of the control group children. Also a significant difference was found between the pre-test and final test points of the children in the test group. No significant difference was found between the post test and heritability measurement score averages after the measurements in the test group 6 weeks after the completion of the education program. According to the findings obtained from the qualitative data of research, mothers stated that the program had positive effect on themselves, their husbands, the children included in the program and their siblingsen_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.title5-6 yaş çocuklarının değer kazanım süreçlerine anne değerler eğitimi programının etkisien_US
dc.title.alternativeThe Effect of Mother Values Education Program on the Value Acquisition Processes of the Children of 5-6 Years olden_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentALKÜen_US
dc.contributor.institutionauthor0-belirlenecek
dc.identifier.volume11en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage883en_US
dc.identifier.endpage899en_US
dc.relation.journalMersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster