Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorUtku, Mehmet
dc.contributor.authorKurtçebe, Emin
dc.date.accessioned2021-02-19T21:29:01Z
dc.date.available2021-02-19T21:29:01Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.issn2547-9733
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.29023/alanyaakademik.604843
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpVMU9EZ3lNZz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12868/938
dc.description.abstract6754 sayılı yeni Bilirkişilik Kanunu’nun getirdiği en önemli yeniliklerden birisi bilirkişilik temel eğitimidir. Bu çalışmada amaçlanan, muhasebe meslek mensuplarının, bilirkişilik temel eğitimi hakkındaki görüşlerini analiz etmek ve eğitimlerin gelişimine katkı sunabilmektir. Çalışmada, Denizli SMMM Odası’nda gerçekleştirilen bilirkişilik temel eğitimlerine katılan muhasebe meslek mensuplarıyla anket yapılarak toplanan veriler, SPSS programıyla analiz edilmiştir. Katılımcıların eğitim hakkındaki görüşlerinin, alt gruplar açısından farklılık gösterip göstermediği t-testi ve varyans analizi yardımıyla araştırılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, bilirkişilik temel eğitimine ilişkin memnuniyet düzeyi oldukça yüksek olmakla birlikte, eğitimin süresi ve bilgi ihtiyacını karşılama düzeyi gibi konularda memnuniyet düşmüştür. Meslekte deneyimli olan katılımcıların diğerlerine göre daha fazla memnun kaldıkları söylenebilir.en_US
dc.description.abstractOne of the most important innovations brought by the new Law of Expertise No. 6754 is basic education of expertise. The aim of this study is to analyze the opinions of professional accountants about basic education of experts and to contribute to the development of education. The survey data collected from the accountants who participated in the basic education of expertise in Denizli Chamber of Certified Public Accountants (DSMMMO), were analyzed with SPSS program. T-test and variance analysis were used to determine whether participants' views on education differed in terms of subgroups. According to the results of the study, although the satisfaction level for the basic education of the expertise is quite high, satisfaction levels such as the duration of the education and the level of meeting the information needs decreased. It can be said that the participants who are experienced in the profession are more satisfied than others.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAlanya Alaaddin Keykubat Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleYeni bilirkişilik mevzuatı çerçevesinde muhasebe meslek mensuplarına verilen bilirkişilik temel eğitimleri üzerine bir değerlendirmeen_US
dc.title.alternativeAn evaluation about expertise educations of certificated public accountants within the frame of new expertise legislationen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentALKÜen_US
dc.identifier.volume3en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage261en_US
dc.identifier.endpage276en_US
dc.relation.journalAlanya Akademik Bakışen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster