Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÇulha, Osman
dc.contributor.authorGönül, Eren
dc.date.accessioned2021-02-19T21:28:53Z
dc.date.available2021-02-19T21:28:53Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.issn1302-3284
dc.identifier.issn1308-0911
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpnME9UY3dNQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12868/878
dc.description.abstractTürkiye, su altı dalış için önemli bir potansiyele sahip olmasına rağmen su altı dalışından hak ettiği ilgiyi görememektedir. Söz konusu durumun su altı dalış yapanların ihtiyaçlarının tam olarak anlaşılamamasından kaynaklandığı düşünülmektedir. Dalış motivasyonu hedef pazarın anlaşılmasında önemli bir rol oynamaktadır. Bu çalışmanın temel amacı su altı dalış yapanların motivasyonlarını belirlemektir. Daha özelde su altı dalış yapanları su altı dalış yapmaya iten (push) ve çeken (pull) motivasyon faktörlerinin neler olduğunu belirlemek ve bu motivasyonların demografik özelliklere ve deneyim durumuna göre değişip değişmediğini tespit etmek bu çalışmanın alt amaçlarını oluşturmaktadır. Çalışma için gerekli olan veriler Türkiye’deki dalış merkezine ve dalış merkezlerinin Instagram hesaplarına üye olan dalgıçlardan çevirimiçi ortamdaki anket yoluyla toplanmıştır. Toplam 261 dalış yapandan elde edilen verilerin analizi sonucunda dalış yapmaya iten en önemli motivasyonun dalış deneyimi, çeken en önemli motivasyonun temel dalış özellikleri olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca dalış yapanları dalış yapmaya çeken hiçbir motivasyon faktörü demografik ve deneyimsel özelliklere göre anlamlı bir farklılığa sahip olmazken, dalış yapmaya iten bir faktör olarak prestj ve kişisel başarı motivasyonun demografik özelliklerden yaşa ve aylık gelire göre anlamlı bir farklılığa sahip olduğu tespit edilmiştir. Bu doğrultuda destinasyon ve dalış merkezi yöneticileri için öneriler sunulmuştur.en_US
dc.description.abstractTurkey, despite having a significant potential for underwater diving can not see the attention it deserves from it. This is thought to be due to a lack of understanding of the needs of underwater divers. Diving motivation plays an important role in understanding the target market. The main purpose of this study is to determine the motivations of underwater diving. More specifically, to determine the motivational factors that “push” and “pull” underwater divers and whether these factors change in accordance with demographic features and experience status are sub purposes of this study. The data required for the study was collected from divers who are members of diving centers and their Instagram accounts via online questionnaire in Turkey. As a result of the analysis of data obtained from a total of 261 divers, it has been determined that the most important “push” motivation factor is the diving experience, while “core diving features” is the most important “pull” motivation factor. Moreover, any motivation factor that pulled divers to dive had not a significant difference according to demographic and experiential characteristics, while only the prestige and personal success motivation, as a pushed factor, had a significant difference according to age and monthly income in demographic characteristics. In this direction, suggestions have been offered for destinations and the managers of diving centers.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleSu altı dalış motivasyonu: Demografik ve deneyimsel özellikler bakımından değerlendirilmesien_US
dc.title.alternativeUnderwater diving motivation: Evaluation in terms of demographic and experimental featuresen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentALKÜen_US
dc.contributor.institutionauthor0-belirlenecek
dc.identifier.volume21en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.startpage1271en_US
dc.identifier.endpage1304en_US
dc.relation.journalDokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster