Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorTatar, Nilgün
dc.contributor.authorCeyhan, Nilay
dc.date.accessioned2021-02-19T21:28:48Z
dc.date.available2021-02-19T21:28:48Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.issn1305-3515
dc.identifier.issn1305-3515
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.17051/ilkonline.2018.413758
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpBd05EVXhNUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12868/832
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, öğretmen adaylarının yapılandırmacı kurama dayalı fen derslerini nasıl planlayıp, uyguladıklarını tespit etmek, bu süreçte ne tür zorluklarla karşılaştıklarını belirlemek ve verilen eğitim aracılığıyla bu zorlukları aşmalarını sağlayıp, uygulamalarını iyileştirmektir. Eylem araştırması deseninin kullanıldığı bu araştırmanın katılımcıları “Öğretmenlik Uygulaması” dersini alan iki öğretmen adayıdır. Veriler dokuman analizi, görüşme ve gözlem yöntemleriyle toplanmış, betimsel olarak analiz edilmiştir. Araştırmanın bulgularına göre, araştırmanın başında katılımcıların öğretim programlarını kullanmaya yönelik bilgi eksikleri bulunmaktadır. Kavram yanılgılarının önemi hakkında bilgi sahibi olmalarına rağmen, ders planlama ve uygulama aşamasında öğrencilerin yanılgılarını göz ardı etmektedirler. Ayrıca çoğunlukla öğretmen merkezli öğretim yöntem ve teknikleri tercih ettikleri belirlenmiştir. Katılımcılar aldıkları eğitimlerle bu zorlukların üstesinden gelmeyi çoğunlukla başarmışlardır. Elde edilen sonuçlara göre, öğretmen adaylarının yapılandırmacı kurama dayalı ders planlama ve uygulama hakkındaki bilgi ve becerileri gelişmiştir. Öğretmen adaylarının eğitiminde uygulamaya dayalı eğitimlere sıklıkla yer verilmesi ve karşılaştıkları sorunlar hakkında tartışma yapılarak çözümler üretilmesi önerilmektedir.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is two-fold: first, it is aimed to define how pre-service teachers plan and implement their lessons based upon constructivist theory; and second, to identify what kind of problems they encounter in order to help them enhance their implementations towards constructivist-orientation by assisting them in overcoming these difficulties via delivered training. The study is designed as an action research with the participation of two pre-service teachers taking “Teaching Practice” course. Data was gathered through document analysis, interviews and observation and analysed using descriptive statistics. According to the findings, participants have lack of knowledge on using teaching programs at the beginning of the study. Although they were aware of the importance of misconceptions, they ignored students’ possible misconceptions during planning and practice. Furthermore it was found that they frequently preferred teacher-centred teaching methods and techniques. Following the training, participants were observed to have overcome most of the difficulties. According to results of the study, pre-service teachers’ planning and teaching skills and knowledge about constructivist theory have improved. The findings suggest that teacher training programs need to include implementation-oriented teaching practices while providing room for teacher trainees to voice and discuss the problems they encounter during these practices.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleFen bilgisi öğretmen adaylarının yapılandırmacı kurama dayalı öğretim uygulamalarının geliştirilmesien_US
dc.title.alternativeDevelopment of Pre-service Science Teachers' Constructivist-Oriented Teaching Practicesen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentALKÜen_US
dc.contributor.institutionauthor0-belirlenecek
dc.identifier.doi10.17051/ilkonline.2018.413758
dc.identifier.volume17en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage207en_US
dc.identifier.endpage222en_US
dc.relation.journalİlköğretim Online (elektronik)en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster