Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorJr., Fidan Korkut Owen
dc.contributor.authorÇelik, Nur Demirbaş
dc.contributor.authorDoğan, Türkan
dc.date.accessioned2021-02-19T21:28:48Z
dc.date.available2021-02-19T21:28:48Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.issn1304-0278
dc.identifier.issn1304-0278
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TWpneE5ETTNOdz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12868/829
dc.description.abstractBu çalışmada, alanyazındaki önceki çalışmalara dayalı olarak üniversite öğrencilerinin cinsiyetlerinin, sınıflarının, genel sağlıklarına ilişkin öz değerlendirmelerinin ve psikolojik sağlamlıklarının iyilik hallerini yordayıp yordamadığı sorusuna yanıt aranmıştır. Bu amaçla iki devlet üniversitesinde öğrenci olan toplam 244 kişiden, İyilik Hali Yıldızı Ölçeği, Ego-Sağlamlık Ölçeği ve kişisel bilgi formu aracılığı ile veri toplanmıştır. Analizler için çoklu ve aşamalı regresyon analizi kullanılmıştır. Araştırmanın sonuçları psikolojik sağlamlığın İyilik Hali Yıldızı Ölçeği'nden elde edilen toplam puanla belirlenen genel iyilik halini ve ölçeğin beş alt boyutununu yordadığını göstermektedir. Bu durum psikolojik sağlamlığın iyilik halinin önemli bir yordayıcısı olarak değerlendirilmiştir. Buna ek olarak sınıf değişkeninin genel iyilik halini, yaşamı anlamlandırma/hedef odaklı olma ve bilişsel alt boyutlarını; genel sağlıklarına ilişkin öz değerlendirme değişkeninin duygusal alt boyutu ve cinsiyet değişkeninin ise sosyal alt boyutu yordadığı bulguları da elde edilmiştir. Fiziksel boyutu sadece psikolojik sağlamlık yordamaktadır. Bulgular alanyazın ışığında tartışılmış ve üniversitelerdeki psikolojik danışma etkinlikleri için bazı öneriler sunulmuşturen_US
dc.description.abstractThe purpose of this study was to investigate a number of possible predictor variables of wellness as suggested by previous research. Among the variables identified in earlier studies were gender, year of school, self-rated health status and resilience. Data were collected from a sample of undergraduate students (n=244) attending two state universities. In addition to basic demographic information measures of wellness and resilience were collected using the Well-Star Scale and the Ego Strength Scale. Results were analyzed using both multiple regression and stepwise regression. The results of this analysis suggested that resilience is a moderate predictor of both overall wellness as well as all five of the sub-dimensions assess by the Well-Star. Additionally, among the remaining predictor variables, year of school predicted overall, cognitive, and spiritual (meaning of life/being goal oriented) wellness. Self-rated health status predicted emotional wellness and gender predicted social wellness. Findings were discussed in light of current literature and suggestions were made for application in clinical settings with university studentsen_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleÜniversite öğrencilerinin iyilik halinin yordayıcısı olarak psikolojik sağlamlıken_US
dc.title.alternativeResilience as a predictor of wellness among university studentsen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentALKÜen_US
dc.contributor.institutionauthor0-belirlenecek
dc.identifier.volume16en_US
dc.identifier.issue64en_US
dc.identifier.startpage1461en_US
dc.identifier.endpage1479en_US
dc.relation.journalElektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik)en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster