Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYeşılyurt, Ferahim
dc.contributor.authorÇelik, Nur Demirbaş
dc.date.accessioned2021-02-19T21:28:48Z
dc.date.available2021-02-19T21:28:48Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.issn1304-0278
dc.identifier.issn1304-0278
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.17755/esosder.557546
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpFM016VXdNQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12868/828
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı bilgisayar oyunlarına ilişkin tutum ölçeği ebeveyn formunun geliştirilerek geçerlik ve güvenirlik çalışmalarının yapılmasıdır. Araştırmada iki farklı çalışma grubu bulunmaktadır. Birinci çalışma grubu açımlayıcı faktör analizi yapmak üzere 421, İkinci çalışma grubu ise, doğrulayıcı faktör analizi yapmak üzere 297 ebeveynden oluşmaktadır. Bu analiz sonucunda 0.38 ile 0.64 arasında yük değerleri alan 6 şar maddelik iki faktörlü yapı edilmiştir. Bu yapı, toplam varyansın %54,7’sini açıklamaktadır. Birinci faktör olumsuz yaklaşım, ikinci faktör olumlu yaklaşım olarak adlandırılmıştır. Doğrulayıcı faktör analizi sonuçlarına göre, modelin iyi uyum gösterdiği belirlenmiştir. Yapılan güvenirlik çalışmasında birinci boyutun iç tutarlılık katsayısı, .85; ikinci boyutun iç tutarlılık katsayısı .81’dir. Ölçeğin, üç hafta arayla yapılan test-tekrar test çalışması sonucunda iki ölçüm arasındaki Pearson momentler çarpım korelasyonu katsayısı olumsuz yaklaşım için.74, olumlu yaklaşım için .76 bulunmuştur. Bu sonuçlar ölçeğin geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı olduğunu göstermektedir. Ayrıca ölçeğin boyutlarının cinsiyete, yaşa ve eğitim düzeyine göre farklılaşıp farklılaşmadığı incelenmiştir. Analizler sonucunda babaların olumlu yaklaşım puanı annelerden, 40 yaş üstü ebeveynlerin olumlu yaklaşım puanları 40 yaş altı ebeveynlerden daha yüksek olduğu bulunmuştur. Diğer değişkenlere göre bilgisayar oyunları tutumlarında anlamlı farklılık yoktur.en_US
dc.description.abstractThe purpose of the study is to conduct validity and reliability studies by developing the Parent Form of Computer Games Attitude Scale. In this study, there were two different study groups. The first study group consists of 421 parents, applied exploratory factor analysis. The second group consists of 297 parents, applied confirmatory factor analysis. The analysis resulted two factor structures consisting of 6 items which have factor loadings between 0.38 and 0.64. This structure explained 54.7 % of the total variance. The first factor was named as negative attitude, while the second factor was named as positive attitude. According to the results of confirmatory factor analysis, the model fits with the factors. The internal consistency of the first dimension is .85 and the internal consistency of the second dimension is .81. The scale retested after 3 weeks from the first test. The results of test retest reliability indicated that there are positive correlations between two results of negative attitude (r = .74) and there are positive correlations between two results of positive attitudes (r = .76). These results showed that this scale is a reliable and valid measurement instrument. In addition, it has been examined that whether dimensions of the scale differentiate according to gender, age and education level. The results showed that fathers have higher positive attitudes than mothers; parents who are older than 40 have higher positive attitudes than parents whose ages are under 40. There is no significant difference in computer game attitudes in accordance with other variables.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.subjectEğitim, Özelen_US
dc.subjectFilm, Radyo, Televizyonen_US
dc.subjectTarihen_US
dc.subjectHukuken_US
dc.subjectİşletmeen_US
dc.subjectSosyal Çalışmaen_US
dc.subjectSosyolojien_US
dc.titleBilgisayar oyunları tutum ölçeği: Ebeveyn formu'nun psikometrik özelliklerien_US
dc.title.alternativeComputer games attitude scale (CGAS): psychometric properties of parent formen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentALKÜen_US
dc.contributor.institutionauthor0-belirlenecek
dc.identifier.doi10.17755/esosder.557546
dc.identifier.volume18en_US
dc.identifier.issue72en_US
dc.identifier.startpage1812en_US
dc.identifier.endpage1823en_US
dc.relation.journalElektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik)en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster