Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYeşilyurt, Selami
dc.contributor.authorÇapraz, Cüneyt
dc.date.accessioned2021-02-19T21:28:48Z
dc.date.available2021-02-19T21:28:48Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.issn2148-7510
dc.identifier.issn2148-7758
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.17556/erziefd.297741
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpJd056UXhNUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12868/825
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı kapsam geçerlik oranları ve kapsam geçerlik indeksi tanıtılarak kapsam geçerlik çalışmalarının ne şekilde yapılabileceği ile ilgili çalışmacılara bir yol haritası sunmaktır. Yol haritası, örnek bir çalışma üzerinden, Lawshe (1975) tarafında geliştirilen teknik ile Ayre ve Scally (2014) tarafından belirtilen ölçütler dikkate alınarak verilmiştir. Örnek çalışmaya 26 uzman katılmıştır. Veri toplama aracı olarak 66 maddenin sorgulandığı “Uzman Formu” kullanılmıştır.en_US
dc.description.abstractThe aim of the present study is to present a road map to the researchers in which the answer of the question of how the content validity studies can be carried out is given with introducing content validity ratio (CVR) and Content Validity Index (CVI). The road map is presented through a sample study within regard to the technique developed by Lawshe (1975) and the critical content ratio determined by Ayre and Scally (2014). 26 experts are joined to the sample study. As a data collection tool an ‘expert form’ in which 66 items are cross-examined, is used.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleÖlçek geliştirme çalışmalarında kullanılan kapsam geçerliği için bir yol haritasıen_US
dc.title.alternativeA road map for the content validity used in scale development studiesen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentALKÜen_US
dc.contributor.institutionauthor0-belirlenecek
dc.identifier.doi10.17556/erziefd.297741
dc.identifier.volume20en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage251en_US
dc.identifier.endpage264en_US
dc.relation.journalErzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster