Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorDemirtaş, Ayşe Sibel
dc.contributor.authorBaytemir, Kemal
dc.date.accessioned2021-02-19T21:28:46Z
dc.date.available2021-02-19T21:28:46Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.issn1304-0278
dc.identifier.issn1304-0278
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.17755/esosder.432708
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpFMk9EZzNOdz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12868/804
dc.description.abstractBireylerin ve toplumların gelişmesine etki eden faktörlerin keşfedilmesi için insan işlevselliğini en üst düzeye çıkaran pozitif psikolojinin temel amacı iyi oluşu anlamak ve arttırmaktır. Pozitif psikolojinin temel kavramlarından birisi olan iyi oluş, bireylerin yaşam kalitesi üzerinde önemli bir etkiye sahip olduğu için araştırmacıların büyük ilgisini çekmiştir. Bu çalışmanın amacı Tennant ve meslektaşları (2007) tarafından geliştirilen Warwick-Edinburgh Mental İyi Oluş Ölçeği Kısa Formu’nun (WEMİOÖ-KF) Türk üniversite öğrencileri üzerinde psikometrik özelliklerini incelemektir. Ölçeğin geçerlik ve güvenirlik çalışması farklı iki çalışma grubu üzerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırma, birinci çalışma grubunda 138 öğrenci (x= 20.68, Ss = 1.97), ikinci çalışma grubunda 256 öğrenci (x =24.088, Ss = 5.94) olmak üzere toplam 394 üniversite öğrencisi üzerinde yürütülmüştür. Ölçeğin psikometrik özellikleri; doğrulayıcı faktör analizi, ölçüt bağıntılı geçerlik ve içtutarlık yöntemleriyle incelenmiştir. Ölçeğin yapı geçerliği için uygulanan doğrulayıcı faktör analizi sonuçları, tüm t değerlerinin anlamlı olduğunu ve modelin iyi uyum değerlerine sahip olduğunu göstermiştir. Ölçüt bağıntılı geçerlik için Oxford Mutluluk Ölçeği Kısa Formu (OMÖ-K), Sürekli Umut Ölçeği (SUÖ) ve Algılanan Stres Ölçeği (ASÖ) kullanılmıştır. Ölçeğin, OMÖ-K ve SUÖ ile yüksek düzeyde olumlu yönde anlamlı ilişkilere, ASÖ ile ise negatif yönde orta düzeyde anlamlı ilişkiye sahip olduğu ortaya çıkmıştır. Cronbach alfa güvenirlik katsayıları birinci çalışma grubu için .84 ikinci çalışma grubu için .86 olarak hesaplanmıştır. Sonuç olarak araştırma bulguları, WEMİOÖ-KF’nin Türk üniversite öğrencilerinin mental iyi oluş düzeylerini ölçmede kullanılabilecek geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı olduğunu göstermektedir.en_US
dc.description.abstractPositive psychology approach, which emphasizes the strengths of person, maximizes human functionality for the discovery and promotion of factors affecting the development of individuals and communities. The term wellbeing which is one of the basic concepts of positive psychology has attracted attention of researchers as it has a valuable contribution on quality of people’s lives. The purpose of this study is to investigate the psychometric qualities of Warwick-Edinburgh Mental Well-being Scale Short Form (WEMWBS-SF) developed by Tennant et al. (2007) on Turkish university students. The validity and reliability study of the scale was conducted on two different study groups. The study was conducted on 138 students for the first group, 256 students for the second group, a total of 394 university students. The psychometric properties of the scale were investigated by confirmatory factor analysis, criterion related validity and Cronbach alpha internal consistency methods. The results of the confirmatory factor analysis for the construct validity demonstrated that all t values are significant and the model has good fit indexes. Oxford Happiness Questionnaire Short Form (OHQ-SF), Dispositional Hope Scale (DHS) and Perceived Stress Scale (PSS) were used for the criterion related validity. Significant positive correlations were found with OHQ-SF and DHS, negative correlation was found with PSS. Cronbach alpha internal consistency coefficient was found as .84 for the first study group and .86 for the second study group. In conclusion, the research findings show that WEMWBS-SF is a valid and reliable measurement tool that can be used to measure mental well-being of Turkish university students.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.subjectEğitim, Özelen_US
dc.subjectFilm, Radyo, Televizyonen_US
dc.subjectTarihen_US
dc.subjectHukuken_US
dc.subjectİşletmeen_US
dc.subjectSosyal Çalışmaen_US
dc.subjectSosyolojien_US
dc.titleWarwıck-Edinburgh mental iyi oluş ölçeği kısa formu’nun Türkçe’ye uyarlanması: Geçerlik ve güvenirlik çalışmasıen_US
dc.title.alternativeAdaptation of Warwick-Edinburgh mental well-being scale short form into Turkish: Validity and reliability studyen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentALKÜen_US
dc.contributor.institutionauthor0-belirlenecek
dc.identifier.doi10.17755/esosder.432708
dc.identifier.volume18en_US
dc.identifier.issue70en_US
dc.identifier.startpage689en_US
dc.identifier.endpage701en_US
dc.relation.journalElektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik)en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster