Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKantarcı, Kemal
dc.contributor.authorBaşaran, Murat Alper
dc.contributor.authorÖzyurt, Paşa Mustafa
dc.date.accessioned2021-02-19T21:28:45Z
dc.date.available2021-02-19T21:28:45Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.issn1694-7215
dc.identifier.issn1694-7215
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TWpjMk9UQTJOZz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12868/799
dc.description.abstractOteller turizm ürününün ayrılmaz parçalarından bir tanesidir ve seyahat 2.0 teknolojilerine dayalı olarak müşteri tarafından oluşturulan yorumlar tüketici satın alma sürecini etkileyen yeni bir olgu olarak karşımıza çıkmaktadır. İçinde bulunduğumuz bu çevrimiçi çağda seyahat 2.0 uygulamalarına dayalı kullanıcı yorumları bir işletmenin veya destinasyonun farkındalığını arttırmada oldukça önem taşımaktadır. İçeriğine bağlı olarak çevrimiçi yorumlar, potansiyel müşterilerin otel veya destinasyon seçimlerinde olumlu yada olumsuz ekti gücüne sahip olabilmektedir. Önemli bir potansiyele sahip olmasına rağmen Kırgızistan dünya turizm pazarında halen az bilinen bir destinasyondur. Bu çalışmada, Kırgızistan'da bulunan konaklama işletmelerinin performanslarını belirlemek üzere, tüketiciler tarafından 2012-2016 yılları arasında TripAdvisor sitesinde konaklama işletmeleriyle ilgili yazılmış gerçek tecrübeye dayalı çevrimiçi yorumlar incelenmiştir. Bulgulara göre, konaklama işletmelerinin genel performansı iyi bulunmuş, ülke en çok iş amaçlı ziyaretçiler tarafından ve kış ve yaz mevsimlerinde ziyaret edilmiştir. Ayrıca konaklama işletmelerindeki servis kalitesinin de arttırılma ihtiyacı olduğu görülmüştüren_US
dc.description.abstractHotels are one of the inevitable part of the tourism product and consumer generated reviews of hotels based on travel 2.0 technologies are a new phenomenon that effects consumer purchasing process. In this online-era, travel 2.0 user reviews are extremely important in order to increase awareness on accommodation enterprises and destinations. Depending on the content, online reviews may have positive or negative effect on potential customers while choosing a hotel or a destination. Despite of its huge potential, Kyrgyzstan is still an unpopular destination in the world tourism market. In this study, consumer reviews based on real experiences, on accommodation enterprises throughout Kyrgyzstan between the years 2012-2016 benefiting from Tripadvisor.com, analyzed to understand the performance of accommodations. According to findings, the overall performance of the accommodations were found to be nearly very good (four out of five), country was preferred the most by the business travelers, and the country gets visitors mostly winter and summer seasons. Also, it was found that the service quality in accommodation enterprises needs to be improved.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleOtel performanslarının tüketiciler tarafından oluşturulan seyahat 2.0 yorumları aracılığıyla değerlendirilmesi: Kırgızistan uygulamasıen_US
dc.title.alternativeDetermining hotel performance through consumer generated travel 2.0 reviews: A case of Kyrgyzstanen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentALKÜen_US
dc.contributor.institutionauthor0-belirlenecek
dc.identifier.volume6en_US
dc.identifier.issue5en_US
dc.identifier.startpage131en_US
dc.identifier.endpage146en_US
dc.relation.journalManas Journal of Social Studiesen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster