dc.contributor.author | Sarol, Halil | |
dc.contributor.author | Aydın, İsmail | |
dc.contributor.author | Gümüşboğa, İbrahim | |
dc.contributor.author | Güngörmüş, Hamdi Alper | |
dc.contributor.author | Alıcı, Yusuf | |
dc.date.accessioned | 2021-02-19T21:28:44Z | |
dc.date.available | 2021-02-19T21:28:44Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.issn | 1304-284X | |
dc.identifier.issn | 2717-6347 | |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.33689/spormetre.589006 | |
dc.identifier.uri | https://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpZeU1UazBOQT09 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12868/789 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı; otizmli çocuğa sahip ebeveynlerin serbest zaman ve fiziksel aktiviteyle ilgili düşüncelerinin incelenmesidir. Nitel araştırma yaklaşımının kullanıldığı çalışmanın örneklem gurubunu, otizmli çocuğunu fiziksel aktivite programlarına katılan 10 ebeveyn oluşturmuştur. Araştırmanın örneklemini belirlemek için amaçlı örnekleme yöntemlerinden “ölçüt örnekleme yöntemi” kullanılmıştır. Kavramsal çerçeveyi oluşturmak ve görüşme sorularını hazırlamak amacıyla kapsamlı bir şekilde alan yazın taraması yapılmış ve iki alan uzmanının görüşleri doğrultusunda veri toplama aracı olarak 7 soruluk “yarı yapılandırılmış” görüşme formu hazırlanmıştır. Hazırlanan görüşme formu çerçevesinde; katılımcılarla görüşmeler yüz yüze gerçekleştirilmiş ve toplanan veriler içerik analiz yönetimiyle çözümlenmiştir. Araştırma bulgularına göre otizmli çocuğu olan ebeveynlerin serbest zaman kavramını kendi kendine kaldığı zaman dilimi olarak algıladığı ve bu zaman diliminde daha çok fiziksel ve sosyal etkinliklere katılmayı tercih ettiği tespit edilmiştir. Ebeveynlerin otizmli bir çocuğa sahip olma durumunu serbest zamanlarını değerlendirme konusunda en önemli sınırlandırıcı faktör olarak görmesi elde edilen diğer bulgudur. Ailelerin otizmli çocuğunu fiziksel aktivite programı sunan bir spor kulübüne gönderme sebebinin daha çok özel eğitim alanındaki programlarının yetersiz olması ve fiziksel aktivite programların çocuklar için psikolojik, fiziksel ve sosyolojik faydalar sağlaması olduğu görülmektedir. Ayrıca otizmli çocukların fiziksel aktivite programına katılma durumu ebeveynlerinin serbest zaman süresinde bir artış yarattığı da elde edilen verilerden anlaşılmaktadır. Sonuç olarak; otizmli çocuğu olan ebeveynlerin serbest zamanı kendi kendine kaldığı zaman dilimi olarak algıladığı ve fiziksel aktiviteleri kendileri için önemli bir serbest zaman değerlendirme biçimi; çocukları için ise zorunlu bir ihtiyaç olarak gördüğü söylenebilir. | en_US |
dc.description.abstract | The aim of this study was to analyze the opinions of parents who have child with autism about leisure and physical activity. The sample group of the study in which qualitative research is used is 10 parents whose child with autism attends any physical activity at a sports club in Ankara. Criterion sampling from purposeful sampling methods is used in order to define study group of the study. Literature review is done to form conceptual framework and prepare interview questions and 7-question semi-structured interview form is prepared as data collection tool in accordance with 2 domain experts` views. Within the frame of prepared interview form, face to face interviews are done and collected data is analyzed with content analysis method. Data collected from participants is saved to a recorder so as to provide reliability and validity, therefore data loss is prevented and research data is analyzed more than one researcher. According to research findings, it is understood that parents who has child with autism consider leisure as the time with their own and they prefer to participate more in physical and social activities at this time period. Another finding is that parents consider that having a child with autism is the most important factor to limit using the leisure. The reason of parents` sending their children to sports club is that special education programs are inadequate and physical activity programs provide psychological, physical and sociological benefits. Furthermore, the fact that children with autism participate physical activity programs creates an increase in parents` participation of leisure. In conclusion, parents who have child with autism consider leisure as the time when they are with their own and they think that physical activities are important part of enjoying leisure whereas physical activities are necessary for their children. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.title | Otizmli çocuğa sahip ebeveyn perspektifi ile serbest zaman ve fiziksel aktivitenin anlamı | en_US |
dc.title.alternative | The meaning of leisure and physical activity: Perspective of the parents who have child with autism | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.contributor.department | ALKÜ | en_US |
dc.contributor.institutionauthor | 0-belirlenecek | |
dc.identifier.doi | 10.33689/spormetre.589006 | |
dc.identifier.volume | 18 | en_US |
dc.identifier.issue | 1 | en_US |
dc.identifier.startpage | 144 | en_US |
dc.identifier.endpage | 155 | en_US |
dc.relation.journal | SPORMETRE BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BİLİMLERİ DERGİSİ | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Eleman | en_US |