dc.contributor.author | Uygun, Tuğba | |
dc.contributor.author | Akyüz, Didem | |
dc.date.accessioned | 2021-02-19T21:28:43Z | |
dc.date.available | 2021-02-19T21:28:43Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.issn | 1300-2899 | |
dc.identifier.issn | 2149-9683 | |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.17679/inuefd.333720 | |
dc.identifier.uri | https://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpNeU16WTBOQT09 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12868/767 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı, ortaokul matematik öğretmen adaylarının üçgen eşitsizliğiyle ilgili düşünce ve öğrenmelerini toplu argümantasyon yoluyla nasıl geliştirdiklerini incelemektir. Veri toplama süreci toplu sınıf tartışmaları, akran grubu tartışmaları ve yazılı belgeler üzerine kurulmuştur. Tartışma süreci Toulmin'in argümantasyon modeli kullanılarak analiz edilmiştir. Katılımcılar kolektif tartışma süreci boyunca, üçgen eşitsizliği konusundaki geometrik fikirlerini öne sürerek ve bunları sorgulayarak gerekli bilgi ve kavrayışa ulaşmışlar ve nihayetinde bu kavram hakkındaki bilgilerini ve kavrayışlarını geliştirmişlerdir. Katılımcıların, ügen eşitsizliği konusundaki bilgi ve kavrayışlarını, matematiksel fikirlerini argümantasyon yoluyla yeniden değerlendirerek geliştirdikleri görülmüştür. | en_US |
dc.description.abstract | The purpose of the present study was to examine how preservice middle school mathematics teachers develop the understanding and reasoning of triangle inequality through collective argumentation. Data collection process was based on whole class and peer group discussions and written documents. The data including the transcriptions of the discussion processes with the written documents were analyzed by using Toulmin’s model of argumentation. Through this collective argumentation process, they attained the knowledge and understanding of triangle inequality by suggesting and challenging their geometrical ideas about the concept and they developed and constructed their knowledge and understanding of this concept. It was found that the participants improved their knowledge and understanding of triangle inequality by argumentation through criticizing their mathematical ideas. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Eğitim, Eğitim Araştırmaları | en_US |
dc.title | Ortaokul matematik öğretmen adaylarının üçgen eşitsizliğini toplu argümantasyonla kavrayışları | en_US |
dc.title.alternative | Preservice middle school mathematics teachers’ understanding of triangle inequality through collective argumentation | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.contributor.department | ALKÜ | en_US |
dc.contributor.institutionauthor | 0-belirlenecek | |
dc.identifier.doi | 10.17679/inuefd.333720 | |
dc.identifier.volume | 20 | en_US |
dc.identifier.issue | 1 | en_US |
dc.identifier.startpage | 27 | en_US |
dc.identifier.endpage | 41 | en_US |
dc.relation.journal | İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Eleman | en_US |