Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorŞenol, Fatma Betül
dc.contributor.authorAkyol, Tuğçe
dc.contributor.authorYüksel, Aslı
dc.date.accessioned2021-02-19T21:28:43Z
dc.date.available2021-02-19T21:28:43Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.issn1308-2140
dc.identifier.issn1308-2140
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.7827/TurkishStudies.12707
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpBME1qZzJOZz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12868/765
dc.description.abstractEntering individuals from the time they are in their mothers’ wombs, music is a representative art of our emotions and thoughts and a lifelong essential need. At the same time, music can support all developmental domains of children through various musical experiences, and it is used in education efficiently since early childhood. Musical activities should be prepared in a systematic way so that preschoolers fully benefit from music. Within the scope of these such prepared musical activities in preschool, there are practices such as breathing and singing, audio listening, producing, distinguishing, creative movement and dance, rhythm and musical story experiences. Teachers should possess the necessary knowledge and abilities to ensure the efficiency of musical activities in preschool. Thus, the determination of the teachers’ perceptions towards music is of crucial importance, since they will plan and apply these activities in classes. In this sense, the aim of the study is to determine preschool teacher candidates’ perceptions towards music through metaphors. The study was designed using the phenomenological research method which is one of the qualitative research methods. The study sample included 123 second year preschool teacher candidates studying at Afyon Kocatepe University, Education Faculty, Preschool Education Department, during the 2016-2017 academic year, fall term. A form which consisted of eight open-ended questions, was used as a data collection instrument in the study. The data was analyzed using content analysis, and it was represented with numerical values. The study results show that the participant teacher candidates produced different metaphors regarding music, musical activities, the roles of teachers and children in these activities (n=959). Additionally, it was revealed that the knowledge and experiences the participant teacher candidates had acquired during music courses had effects on their metaphors.en_US
dc.description.abstractMüzik, bireylerin hayatına anne karnındayken giren, hayat boyu vazgeçilmez ihtiyaçlardan biri olan, duygu ve düşüncelerimizin temsilcisi olan bir sanattır. Aynı zamanda müzik, çeşitli müziksel deneyimler yoluyla çocukların tüm gelişim alanlarını desteklemekte ve erken çocukluk döneminden itibaren eğitimde etkin bir şekilde kullanılmaktadır. Okul öncesi dönemdeki çocuklara müziğin tüm bu katkıları sağlaması için müzik etkinlerinin sistematik bir şekilde hazırlanması gerekmektedir. Okul öncesi dönemde sistematik bir şekilde hazırlanan müzik etkinlikleri kapsamında nefes açma ve şarkı söyleme, ses dinleme, üretme, ayırt etme, yaratıcı hareket ve dans, ritim ve müzikli öykü çalışmaları bulunmaktadır. Okul öncesi dönemde müzik etkinliklerinin etkili bir şekilde gerçekleştirilebilmesi için öğretmenlerin gerekli bilgi ve becerilere sahip olmaları gerekmektedir. Müzik etkinliklerini plânlayacak ve gerçekleştirecek olan öğretmenlerin müziğe yönelik algılarının belirlenmesi büyük önem taşımaktadır. Buradan hareketle bu çalışmanın amacı; okul öncesi öğretmen adaylarının müziğe ilişkin algılarını metaforlar aracılığıyla ortaya çıkarmaktır. Araştırmada nitel araştırma yöntemi kapsamında fenomenolojik yaklaşım kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2016-2017 eğitim-öğretim yılı güz döneminde Afyon Kocatepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Okul Öncesi Eğitimi Anabilim Dalı’nda müzik dersini almış olan 123 ikinci sınıf öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak sekiz açık uçlu sorudan oluşan bir form kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizinde içerik analizi kullanılmış olup veriler sayısal değerlerle ifade edilmiştir. Bu çalışma sonucunda öğretmen adaylarının müziğe, müzik etkinlikleri kapsamındaki çalışmalara, müzik etkinliklerinde öğretmenin ve çocuğun rolüne yönelik (n=959) farklı metafor ürettikleri sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca öğretmen adaylarının müzik derslerinde edindikleri bilgilerin ve uygulamalar sırasında kazandıkları deneyimlerin, ürettikleri metaforlar üzerinde etkili olduğu belirlenmiştir.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAntropolojien_US
dc.subjectArkeolojien_US
dc.subjectSanaten_US
dc.subjectAsya Çalışmalarıen_US
dc.subjectDavranış Bilimlerien_US
dc.subjectİşen_US
dc.subjectİşletme Finansen_US
dc.subjectİletişimen_US
dc.subjectKriminoloji ve Ceza Bilimien_US
dc.subjectKültürel Çalışmalaren_US
dc.subjectNüfus İstatistikleri Bilimien_US
dc.subjectİktisaten_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.subjectEğitim, Özelen_US
dc.subjectÇevre Çalışmalarıen_US
dc.subjectErgonomien_US
dc.subjectEtiken_US
dc.subjectEtnik Çalışmalaren_US
dc.subjectAile Çalışmalarıen_US
dc.subjectFilm, Radyo, Televizyonen_US
dc.subjectFolkloren_US
dc.subjectCoğrafyaen_US
dc.subjectSağlık Politikaları ve Hizmetlerien_US
dc.subjectTarihen_US
dc.subjectBilim Felsefesi ve Tarihien_US
dc.subjectOtelcilik, Konaklama, Spor ve Turizmen_US
dc.subjectBeşeri Bilimleren_US
dc.subjectBilgi, Belge Yönetimien_US
dc.subjectUluslararası İlişkileren_US
dc.subjectDil ve Dil Bilimen_US
dc.subjectHukuken_US
dc.subjectEdebiyaten_US
dc.subjectEdebi Teori ve Eleştirien_US
dc.subjectMantıken_US
dc.subjectİşletmeen_US
dc.subjectOrtaçağ ve Rönesans Çalışmalarıen_US
dc.subjectMüziken_US
dc.subjectHemşireliken_US
dc.subjectBeslenme ve Diyetetiken_US
dc.subjectFelsefeen_US
dc.subjectSiyasi Bilimleren_US
dc.subjectPsikolojien_US
dc.subjectKamu Yönetimien_US
dc.subjectHalkla İlişkileren_US
dc.subjectDin Bilimien_US
dc.subjectSosyal Çalışmaen_US
dc.subjectSosyolojien_US
dc.subjectMadde Bağımlılığıen_US
dc.subjectTiyatroen_US
dc.subjectKentsel Çalışmalaren_US
dc.subjectKadın Araştırmalarıen_US
dc.titleIdentifying early childhood teacher candidates’ music perceptionsen_US
dc.title.alternativeOkul öncesi öğretmen adaylarının müziğe ilişkin algılarının belirlenmesien_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentALKÜen_US
dc.contributor.institutionauthor0-belirlenecek
dc.identifier.doi10.7827/TurkishStudies.12707
dc.identifier.volume13en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.startpage1113en_US
dc.identifier.endpage1136en_US
dc.relation.journalTurkish Studies (Elektronik)en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster