Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÖztürk, Bilge Nur
dc.contributor.authorAkıncı, Serkan
dc.date.accessioned2021-02-19T21:28:42Z
dc.date.available2021-02-19T21:28:42Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.issn2619-9491
dc.identifier.issn2619-9491
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.20409/berj.2019.168
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpFNE9Ea3hNUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12868/760
dc.description.abstractBu araştırmada, tüketicilerin davranışa yönelik tutumları aracılığıyla, reklam içerikleri ve satın alma niyetleri arasında varsayılan ilişkide çevresel endişenin rolü sorgulanmıştır. Bu amaçla manipüle edilmiş basılı reklam afişleri kullanılarak iki deney gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonucunda üç temel bulguya ulaşılmıştır. İlk olarak, reklam içerikleri ile davranışa yönelik tutum arasındaki ilişkide çevresel endişenin düzenleyici rolüne yönelik destek bulunmuştur. İkinci olarak, tüketicilerin davranışa yönelik tutumlarının, reklam içerikleri ve satın alma niyeti arasındaki ilişkide aracılık rolü olduğu belirlenmiştir. Üçüncü bulgu ise reklam içeriklerinin tüketicilerin davranışa yönelik tutumları aracılığıyla satın alma niyetlerine etkisinin, çevre hakkındaki endişe düzeylerine bağımlı olmasıdır. Araştırma, tüketici davranışı çalışmalarında yaygın bir kullanım oranına sahip olan Planlı Davranış teorisine dayanmaktadır. Bu çerçevede gerçekleştirilen araştırmanın iki önemli katkısı bulunmaktadır. Birincisi, öne sürülen kavramsal model kapsamında, tüketicilerin çevresel endişe düzeylerinin ne zaman yeşil tüketim davranışını etkilediğinin belirlenmiş olmasıdır. İkinci olarak da araştırmanın reklamlar üzerinden deneysel tasarım yöntemi ile gerçekleştirilmesidir.en_US
dc.description.abstractIn this research, the effect of advertising content on purchase intention through the consumers' attitudes towards behavior depend on their environmental concern have questioned. For this purpose, two experiments were carried out using manipulated printed advertising banners. Three basic findings have been reached. First, results were support for the moderator role of environmental concern between advertising content and attitude toward behavior. Second, consumers' attitudes toward behavior were determined to have a mediating role between advertising content and intent to purchase. The third finding is that the relationship between ad content and purchase intention, through the consumers' attitude toward behavior were affected by the level of environmental concern. The research is based on the Planned Behavior Theory, which has a widespread use rate in consumer behavior studies. The research carried out in this framework has two important contributions. The first is that, within the conceptual model proposed, it has been determined when the consumer's environmental concern affects green consumption behavior. Secondly, the research is carried out through the experimental design method through advertisements.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİşen_US
dc.subjectİşletme Finansen_US
dc.subjectİktisaten_US
dc.subjectİşletmeen_US
dc.titleReklam içeriğinin satın alma niyetine etkisi: Davranışa yönelik tutumun aracı ve çevresel edişenin düzenleyici rolüen_US
dc.title.alternativeThe impact of advertising content on purchase intention: A moderated mediation model of attitude toward the product and environmental concernen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentALKÜen_US
dc.contributor.institutionauthor0-belirlenecek
dc.identifier.doi10.20409/berj.2019.168
dc.identifier.volume10en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage277en_US
dc.identifier.endpage296en_US
dc.relation.journalBusiness and Economics Research Journalen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster