Yazar "Uygun, Tuğba" için TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu listeleme
-
Development of Tpack: The Impact of Digital Storytelling
Uygun, Tuğba (2022)It may be important to provide preservice mathematics teachers with opportunities to acquire necessary knowledge and skills about digital stories and use them effectively in their classrooms by enhancing their professional ... -
Examining students’ mathematical understanding of patterns by pirie-kieren model
Güner, Pınar; Uygun, Tuğba (2020)The purpose of this study is to investigate students’ mathematical understanding of patterns. Three 7th grade students who enrolled in a public school solved the questions regarding the patterns. Semi-structured interviews ... -
Matematik öğretmeni adaylarının geometrik şekillerin elemanları ile ilgili konu alan bilgilerinin geometer’s sketchpad yardımıyla geliştirilmesi
Uygun, Tuğba (2019)Çalışmanın amacı ortaokul matematik öğretmeni adaylarının (OMÖA) geometrik şekillerin elemanlarıyla ilgili alan bilgilerinin dinamik geometri ortamında nasıl geliştirdiklerini incelemektir. Bu amaç doğrultusunda tasarlanan ... -
Ortaokul matematik öğretmen adaylarının üçgen eşitsizliğini toplu argümantasyonla kavrayışları
Uygun, Tuğba; Akyüz, Didem (2019)Bu çalışmanın amacı, ortaokul matematik öğretmen adaylarının üçgen eşitsizliğiyle ilgili düşünce ve öğrenmelerini toplu argümantasyon yoluyla nasıl geliştirdiklerini incelemektir. Veri toplama süreci toplu sınıf tartışmaları, ... -
Problem solving performance and mathematics achievement: The mediating role of eye tracking measurements
Şimşek, İrfan; Uygun, Tuğba; Güner, Pınar (2020)The purpose of the present study was to propose a model for mathematics achievement considering the mediating role of eye tracking measurements in the relationship between problem solving performance and mathematics ...