Yazar "ALKÜ, Fakülteler, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü" için TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu listeleme
-
Beliren Yetişkinlikte Psikolojik Dayanıklılık ve Affedicilik: Bilişsel Kontrol/Esnekliğin Paralel Çoklu Aracılığı
Demirtaş, Ayşe Sibel (2021)Bu çalışmada, beliren yetişkinlerde affediciliğin yordanmasına yönelik bir model geliştirilmesi amaçlanmıştır. Önerilen hipotez modelde, psikolojik dayanıklılık ve affedicilik arasındaki ilişkide bilişsel kontrol/esnekliğin ... -
Covid-19 Salgınında Okul Yönetimi
Demir, Kamile; Koçak, Büşra (2021)Bu makalenin amacı COVID-19 salgını sebebiyle fiziksel mekânlarından uzaklaşan müzelerindiBu çalışmada salgın sürecinde Alanya ilçesinde okul yöneticilerinin yaşadığı sorunlar ve busorunlar üzerine yaptığı çalışmaları ... -
Internet Gaming Disorder: Life satisfaction, negative affect, basic psychological needs, and depression
Objective: The purpose of this study was to propose a model to examine the relationships between Internet Gaming Disorder (IGD), depression, life satisfaction, basic psychological need satisfaction, and negative affect. ... -
Ortaokullarda Görev Yapan Öğretmenlerin Örgütsel Güven ve Örgütsel Adalet Algılarının İş Doyumları Aracılığıyla Motivasyonlarına Etkisi
Saçlı, Burhan; Demir, Kamile (2022)Araştırmanın amacı ortaokul öğretmenlerinin örgütsel güven ve örgütsel adalet algılarının iş doyumları aracılığıyla motivasyonları üzerindeki etkisini ortaya koymaktır.Araştırmanın evreni, Alanya İlçesinde 2020-2021 eğitim ... -
Predictive roles of state hope and cognitive control/flexibility in state anxiety during COVID-19 outbreak in Turkey
Demirtaş, Ayşe Sibel (2021)Objective: This study aimed to examine the predictive roles of state hope, cognitive control/flexibility and, some sociodemographic characteristics of the participants on state anxiety scores during the initial stage of ... -
Üniversite Tercih Nedenlerinin İkili Karşılaştırma ve Sıralama Yargıları Yöntemleri ile Ölçeklenmesi
Koçak, Duygu; Çokluk Bökeoğlu, Ömay (2021)Bu araştırmada üniversite tercih nedenlerinin algılanan önem sırasının belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda öğrenci görüşleri ve alanyazın incelemesi sonucunda belirlenen üniversite tercih nedenleri ikili ...