Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorDemir, Mehmet Özer
dc.contributor.authorBeylergil, Sevil
dc.date.accessioned2025-02-26T19:16:10Z
dc.date.available2025-02-26T19:16:10Z
dc.date.issued2024en_US
dc.date.submitted2024-07-26
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12868/2585
dc.description.abstractBu tez, üniversite öğrencilerinin satın alma niyetleri üzerindeki sosyal medya fenomenlerinin (SMI) etkisini incelemektedir. İnternet ve sosyal medyanın günlük yaşamın ayrılmaz bir parçası haline gelmesiyle, SMI'lar özellikle genç demografilerde tüketici davranışlarını şekillendirmede önemli figürler olarak ortaya çıkmıştır. Çalışmanın amacı, SMI'ların özelliklerinin ve etkilerinin üniversite öğrencilerinin satın alma niyetlerini nasıl etkilediğini anlamaktır. Araştırma, 1 Mart 2023 ile 1 Mayıs 2024 arasında 383 katılımcı ile gerçekleştirilen ve 358 geçerli yanıtın analiz edildiği bir online anketi içermektedir. Anket, algılanan çekicilik, güvenilirlik, parasosyal etkileşimler ve tüketici sadakati gibi değişkenleri 5'li Likert ölçeği kullanarak ölçmeyi amaçlamıştır. Bu tezin bulguları, SMI'ların üniversite öğrencilerinin satın alma kararlarını önemli ölçüde etkilediğini göstermektedir. Fenomenlerin algılanan çekiciliği ve güvenilirliği, öğrencilerin tutumlarını ve davranışlarını şekillendirmede kritik roller oynamaktadır. Parasosyal etkileşimlerin gücünün de satın alma niyetlerini etkileyen önemli bir faktör olduğu bulunmuştur. Bu etkileşimler, genellikle daha yüksek güven ve bağlantı düzeyiyle sonuçlanmakta, bu da öğrencilerin fenomen tavsiyelerini takip etmelerine ve satın almalarına yol açmaktadır. Araştırma, influencer pazarlamasının genç tüketicilere ulaşmak isteyen markalar için stratejik bir araç olarak önemini vurgulamaktadır. Markalar, SMI'ların etkileyici gücünden yararlanarak üniversite öğrencileri arasında görünürlüğünü, güvenilirliğini ve nihayetinde satışlarını artırabilir. Çalışmanın sonuçları, pazarlamacıların hedef kitleleriyle iyi rezonans sağlayan fenomenleri dikkatlice seçmeleri ve güçlü parasosyal ilişkiler geliştiren özgün, ilgi çekici içerikler oluşturmaları gerektiğini vurgulamaktadır.en_US
dc.description.abstractThis study examines the impact of social media influencers (SMIs) on the purchasing intentions of university students. As the internet and social media have become integral parts of daily life, SMIs have emerged as significant figures in shaping consumer behavior, especially among young demographics. The study aims to understand how the characteristics and influences of SMIs affect the purchasing intentions of university students. The research includes an online survey conducted with 383 participants between March 1, 2023, and May 1, 2024, with 358 valid responses analyzed. The survey aims to measure variables such as perceived attractiveness, trustworthiness, parasocial interactions, and consumer loyalty using a 5-point Likert scale. The findings of the thesis show that SMIs significantly influence the purchasing decisions of university students. The perceived attractiveness and trustworthiness of influencers play critical roles in shaping students' attitudes and behaviors. It was also found that the strength of parasocial interactions, which are one-sided relationships followers develop with influencers, is an important factor affecting purchasing intentions. These interactions often result in higher levels of trust and connection, leading students to follow influencer recommendations and make purchases. Additionally, the research emphasizes the importance of influencer marketing as a strategic tool for brands aiming to reach young consumers. By leveraging the influential power of SMIs, brands can increase their visibility, credibility, and ultimately, their sales among university students. The study's results highlight the need for marketers to carefully select influencers who resonate well with their target audience and to create authentic, engaging content that fosters strong parasocial relationships.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAlanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi / Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSosyal medya fenomenlerien_US
dc.subjectsatın alma niyetlerien_US
dc.subjectüniversite öğrencilerien_US
dc.subjectpazarlamaen_US
dc.subjectparasosyal etkileşimleren_US
dc.subjectSocial media influencersen_US
dc.subjectpurchasing intentionsen_US
dc.subjectuniversity studentsen_US
dc.subjectmarketingen_US
dc.subjectparasocial interactionsen_US
dc.titleSosyal medya etkileyicileri profillerinin satın alma niyetini etkilemesi: Üniversite öğrencileri üzerine bir araştırmaen_US
dc.title.alternativeThe effect of social media influencers profiles on purchase intention: A study on university studentsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentALKÜ, Enstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İşletme Mühendisliği Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster