Eğitimde artırılmış gerçeklik ile teknoloji kullanımına yönelik lisansüstü ve doktora tezlerinin içerik analizi
Abstract
Eğitim ve öğretim süreci dinamik bir süreçtir. Bilimsel ve ekonomik gelişmelerden doğrudan ya da dolaylı olarak etkilenebilmektedir. Bu sürecin doğru şekilde yönetilmesi, bir ülkenin eğitim sistemini ve bileşenlerini etkileyebilir ve bu durum da o ülkenin birçok açıdan gelişmesinde etkili olabilir. Aksi durumda, ülkenin bilimsel gelişmişliğini ve dolayısı ile diğer tüm parametreleri olumsuz etkileyebilir. Bu noktada, eğitimin kapasitesinin ve verimliliğinin geliştirilmesi için bazı unsurların sürece dâhil edilmesi gerekir. Bu unsurların başında teknoloji gelmektedir. Teknoloji kullanımının birçok açıdan yeni eğitim süreçlerini desteklediği bilinmektedir. Her ne kadar teknolojinin dâhil edildiği bir eğitim sistemi söz konusu olsa da istenen düzeyde olmaması, tartışılan noktalardan biridir. Özellikle Artırılmış Gerçeklik kavramının son zamanlarda teknolojinin "üst limiti" olarak konumlandırıldığı bir dönemde, teknoloji kullanım verimlilik ve düzeylerinin tartışıldığı sistemin, elbette düzeltilmesi beklenir. Ancak öncelikli olarak bu iki parametrenin, eğitim ile ilişkisine dair kapsamlı bir çerçeve çizilmelidir. Bunun için de daha önce denenmiş bazı araştırmalara ihtiyaç vardır. Bu çalışmanın amacı eğitim ve öğretimde artırılmış gerçeklik ile teknoloji kullanımına yönelik yüksek lisans ve doktora tezlerinin içerik analizini yaparak, literatürde ne sıklıkta ve ne yönde ele alındığını ortaya koymaktır. Literatürde her ne kadar artırılmış gerçeklik ile teknoloji kullanımın etkisini inceleyen ve farklı yöntemleri kullanan birçok çalışma olsa da bu iki bileşeni birlikte ele alan ve içerik analizine tabi tutan başka bir çalışma bulunmamaktadır. Bu bağlamda bu çalışmanın amacı, eğitim ve öğretim alanında artırılmış gerçeklik kullanımına yönelik yapılmış lisans üstü tezlerin içerik analizi yapılarak farklı başlıklar altında incelenmesidir. The education and training process is a dynamic process. It may be directly or indirectly affected by scientific and cyclical developments. Correct management of this process can affect a country's education system and its components, which can be effective in the development of that country in many aspects. Otherwise, it may negatively affect the scientific development of the country and therefore all other parameters. At this point, some elements need to be included in the process to improve the capacity and efficiency of education. Technology comes first among these elements. It is known that the use of technology supports new educational processes in many aspects. Although there is an education system in which technology is included, one of the controversial points is that it is not at the desired level. Especially in a period when the concept of Augmented Reality has recently been positioned as the "upper limit" of technology, the system in which technology usage efficiency and levels are discussed is of course expected to be corrected. However, first of all, a comprehensive framework should be drawn regarding the relationship of these two parameters with education. For this, some previously tested research is needed. The aim of this study is to content analyze master's and doctoral theses regarding the use of augmented reality and technology in education and training, and to reveal how often and in what direction they are discussed in the literature. Although there are many studies in the literature that examine the effects of augmented reality and technology use and use different methods, there is no other study that examines these two components together and subjects them to content analysis. In this context, the aim of this study is to content analyze postgraduate theses on the use of augmented reality in the field of education and training and examine them under different headings.
Collections
- Tez Koleksiyonu [304]