Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorUysal, Yavuz
dc.contributor.authorFırat, Uğur
dc.date.accessioned2025-02-26T18:01:22Z
dc.date.available2025-02-26T18:01:22Z
dc.date.issued2024en_US
dc.date.submitted2024-09-18
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12868/2577
dc.description.abstractBu tez, Âşık Mahzuni Şerif'in türkülerinin kök değerler açısından incelenmesini ve bu türkülerden elde edilen bulguların Türkçe eğitiminde nasıl kullanılabileceğini araştırmaktadır. Âşık Mahzuni Şerif, Türk halk edebiyatının ve müziğinin önemli bir temsilcisi olarak, eserlerinde derin toplumsal ve kültürel mesajlar barındırmaktadır. Bu çalışmada, Mahzuni'nin türkülerinde yer alan kök değerler ve bu değerlerin eğitsel açıdan taşıdığı potansiyel ele alınmıştır. Tezin giriş bölümünde, Âşık Mahzuni Şerif'in hayatı, sanatı ve toplumsal etkileri hakkında genel bir bilgi verilmiştir. Araştırmanın amacı, kapsamı ve yöntemi açıklanmış, çalışmanın neden önemli olduğu vurgulanmıştır. Âşık Mahzuni Şerif'in sanatının Türk halk müziği ve edebiyatı içindeki yeri incelenmiştir. Mahzuni'nin hayatı, sanatsal gelişimi ve eserlerinin genel özellikleri üzerinde durulmuştur. Ayrıca, Mahzuni'nin eserlerinin halk kültüründeki önemi ve etkisi tartışılmıştır. Kök değerler kavramı açıklanmış ve Mahzuni'nin türkülerinde bu değerlerin nasıl yansıtıldığı analiz edilmiştir. İnsan sevgisi, hoşgörü, adalet, doğruluk, yardımseverlik gibi evrensel değerlerin yanı sıra, Türk kültürüne özgü değerler ve toplumsal normlar da incelenmiştir. Mahzuni'nin eserlerinden seçilen örnekler, detaylı bir şekilde analiz edilerek bu değerlerin nasıl işlendiği ortaya konmuştur. Mahzuni'nin türkülerinin Türkçe eğitiminde nasıl kullanılabileceği tartışılmıştır. Mahzuni'nin dil kullanımı, sade ve anlaşılır Türkçesi, eğitsel mesajları ve kök değerleri genç nesillere aktarmadaki potansiyeli değerlendirilmiştir. Türkçe derslerinde, Mahzuni'nin eserlerinin dil becerilerini geliştirme, değerler eğitimini destekleme ve kültürel mirası aktarma konularında nasıl kullanılabileceğine dair öneriler sunulmuştur. Sonuç olarak, araştırma bulgularının genel bir değerlendirmesi yapılmış ve Âşık Mahzuni Şerif'in eserlerinin Türkçe eğitimi ve kök değerlerin korunması açısından taşıdığı önem vurgulanmıştır. Bu eserlerin eğitim materyali olarak kullanılabileceği, dil eğitimi ve değerler eğitimi açısından önemli katkılar sağlayabileceği belirtilmiştir. Ayrıca, bu çalışmanın Türkçe eğitimi ve kültürel değerlerin korunması konusunda yapılacak diğer araştırmalara da ışık tutacağı düşünülmektedir.en_US
dc.description.abstractThis thesis investigates the fundamental values present in the songs of Âşık Mahzuni Şerif and explores how the findings from these songs can be utilized in Turkish language education. Âşık Mahzuni Şerif, as a significant representative of Turkish folk literature and music, embeds profound social and cultural messages in his works. This study focuses on the core values in Mahzuni's songs and examines the educational potential of these values. The introduction section provides general information about Âşık Mahzuni Şerif's life, art, and social impact. The aim, scope, and method of the research are explained, emphasizing the importance of the study. The place of Mahzuni's art within Turkish folk music and literature is examined, focusing on his life, artistic development, and the general characteristics of his works. Additionally, the significance and impact of Mahzuni's works in folk culture are discussed. The concept of fundamental values is explained, and how these values are reflected in Mahzuni's songs is analyzed. Universal values such as love for humanity, tolerance, justice, honesty, and benevolence, as well as values and social norms specific to Turkish culture, are examined. Examples selected from Mahzuni's works are analyzed in detail to reveal how these values are addressed. The thesis discusses how Mahzuni's songs can be used in Turkish language education. Mahzuni's use of language, simple and clear Turkish, educational messages, and the potential to convey fundamental values to younger generations are evaluated. Suggestions are presented on how Mahzuni's works can be used in Turkish language lessons to develop language skills, support values education, and transmit cultural heritage. In conclusion, a general assessment of the research findings is provided, emphasizing the importance of Âşık Mahzuni Şerif's works in Turkish education and the preservation of fundamental values. It is noted that these works can be used as educational material, offering significant contributions to language education and values education. Moreover, this study is expected to shed light on future research on Turkish language education and the preservation of cultural values.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAlanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi / Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÂşık Mahzuni Şerifen_US
dc.subjectTürkçe Eğitimien_US
dc.subjectKök Değerleren_US
dc.subjectHalk Edebiyatıen_US
dc.subjectKültürel Mirasen_US
dc.subjectEğitimsel Mesajlaren_US
dc.subjectTürküleren_US
dc.subjectÂşık Mahzuni Şerifen_US
dc.subjectTurkish Language Educationen_US
dc.subjectFundamental Valuesen_US
dc.subjectFolk Literatureen_US
dc.subjectCultural Heritageen_US
dc.subjectEducational Messagesen_US
dc.subjectSongsen_US
dc.titleÂşık Mahzuni Şerif türkülerinin kök değerler açısından incelenmesi ve Türkçe eğitiminde kullanılabilirliğien_US
dc.title.alternativeAnalysis of Aşık Mahzuni Şerif's folk songs in terms of root values and their usability in Turkish language educationen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentALKÜ, Enstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster