dc.contributor.advisor | Demir, Mehmet Özer | |
dc.contributor.author | Özgür, Neslihan | |
dc.date.accessioned | 2025-02-26T18:00:32Z | |
dc.date.available | 2025-02-26T18:00:32Z | |
dc.date.issued | 2024 | en_US |
dc.date.submitted | 2024-07-19 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12868/2574 | |
dc.description.abstract | Bu araştırma turizm sektöründe; işe alım, eğitim, performans değerlendirme ve kariyer yönetimi aşamalarında kullanılan oyunlaştırma uygulamalarının algılanan başarısında nasıl bir değişiklik olduğunu belirlemek amacıyla gerçekleştirilmektedir. Günümüzde çalışma hayatında sıklıkla yer almaya başlayan oyunlaştırma faaliyetlerinin çalışanlar kadar yöneticiler tarafından da özümsenmesinde etkili olan faktörleri ele alınmaktadır. Araştırma turizm sektöründeki insan kaynakları yöneticileri üzerinde yapılmaktadır. Bu doğrultuda insan kaynakları yöneticilerinin oyunlaştırma faaliyetleri hakkındaki bilgi birikimi, tutumu, düşüncesi ve uygulamaya uyum gösterip gösterememesi ile uygulamayı aktif olarak kullanıp kullanmamasının altında yatan nedenlerin belirlenmesi amaçlanmaktadır. Oyunlaştırma geleneksel insan kaynakları yöneticilerinin işe alım, eğitim, performans yönetim sistemlerine kıyasla çalışanların yaptığı işten aldığı zevki ve performans bilgilerine erişimlerini arttırmaktadır. Oyunlaştırma faaliyetleri uygulamada kullanılırken işle ilgili değişkenlerin dikkate alınması gerekmektedir. | en_US |
dc.description.abstract | The study aims to examine how gamification applications utilized in the recruitment, training, performance assessment, and career management stages within the tourism sector impact perceived success. It also delves into factors influencing the adoption of gamification activities among both employees and managers, which are becoming increasingly prevalent in today's work environment. The research targets human resources managers within the tourism sector, seeking to identify the underlying reasons for their knowledge, attitude, thoughts, and adaptability towards gamification initiatives, as well as their active engagement or lack thereof with such applications. Gamification is noted for enhancing employees' job satisfaction and their access to performance data compared to conventional human resources management practices in recruitment, training, and performance evaluation systems. Furthermore, it emphasizes the importance of considering job-related variables when implementing gamification activities. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Alanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi / Lisansüstü Eğitim Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Oyunlaştırma | en_US |
dc.subject | performans değerlendirme | en_US |
dc.subject | kariyer ve eğitim yönetimi | en_US |
dc.subject | işe alım | en_US |
dc.subject | insan kaynakları yönetimi | en_US |
dc.subject | Gamification | en_US |
dc.subject | performance evaluation | en_US |
dc.subject | career and training management | en_US |
dc.subject | recruitment | en_US |
dc.subject | human resources management | en_US |
dc.title | İnsan kaynakları yöneticilerinin oyunlaştırma uygulamalarına yönelik tutum ve davranışlarının incelenmesi: Antalya bölgesi turizm sektörü üzerine bir değerlendirme | en_US |
dc.title.alternative | Investigation of the attitudes and behaviors of human resources managers against gaming practices: An assessment on the tourism sector in Antalya region | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | ALKÜ, Enstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İşletme Mühendisliği Ana Bilim Dalı | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |