Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorDemir, Mehmet Özer
dc.contributor.authorÖzgür, Neslihan
dc.date.accessioned2025-02-26T18:00:32Z
dc.date.available2025-02-26T18:00:32Z
dc.date.issued2024en_US
dc.date.submitted2024-07-19
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12868/2574
dc.description.abstractBu araştırma turizm sektöründe; işe alım, eğitim, performans değerlendirme ve kariyer yönetimi aşamalarında kullanılan oyunlaştırma uygulamalarının algılanan başarısında nasıl bir değişiklik olduğunu belirlemek amacıyla gerçekleştirilmektedir. Günümüzde çalışma hayatında sıklıkla yer almaya başlayan oyunlaştırma faaliyetlerinin çalışanlar kadar yöneticiler tarafından da özümsenmesinde etkili olan faktörleri ele alınmaktadır. Araştırma turizm sektöründeki insan kaynakları yöneticileri üzerinde yapılmaktadır. Bu doğrultuda insan kaynakları yöneticilerinin oyunlaştırma faaliyetleri hakkındaki bilgi birikimi, tutumu, düşüncesi ve uygulamaya uyum gösterip gösterememesi ile uygulamayı aktif olarak kullanıp kullanmamasının altında yatan nedenlerin belirlenmesi amaçlanmaktadır. Oyunlaştırma geleneksel insan kaynakları yöneticilerinin işe alım, eğitim, performans yönetim sistemlerine kıyasla çalışanların yaptığı işten aldığı zevki ve performans bilgilerine erişimlerini arttırmaktadır. Oyunlaştırma faaliyetleri uygulamada kullanılırken işle ilgili değişkenlerin dikkate alınması gerekmektedir.en_US
dc.description.abstractThe study aims to examine how gamification applications utilized in the recruitment, training, performance assessment, and career management stages within the tourism sector impact perceived success. It also delves into factors influencing the adoption of gamification activities among both employees and managers, which are becoming increasingly prevalent in today's work environment. The research targets human resources managers within the tourism sector, seeking to identify the underlying reasons for their knowledge, attitude, thoughts, and adaptability towards gamification initiatives, as well as their active engagement or lack thereof with such applications. Gamification is noted for enhancing employees' job satisfaction and their access to performance data compared to conventional human resources management practices in recruitment, training, and performance evaluation systems. Furthermore, it emphasizes the importance of considering job-related variables when implementing gamification activities.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAlanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi / Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectOyunlaştırmaen_US
dc.subjectperformans değerlendirmeen_US
dc.subjectkariyer ve eğitim yönetimien_US
dc.subjectişe alımen_US
dc.subjectinsan kaynakları yönetimien_US
dc.subjectGamificationen_US
dc.subjectperformance evaluationen_US
dc.subjectcareer and training managementen_US
dc.subjectrecruitmenten_US
dc.subjecthuman resources managementen_US
dc.titleİnsan kaynakları yöneticilerinin oyunlaştırma uygulamalarına yönelik tutum ve davranışlarının incelenmesi: Antalya bölgesi turizm sektörü üzerine bir değerlendirmeen_US
dc.title.alternativeInvestigation of the attitudes and behaviors of human resources managers against gaming practices: An assessment on the tourism sector in Antalya regionen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentALKÜ, Enstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İşletme Mühendisliği Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster