Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAydemir, Özgür Kasım
dc.contributor.authorÖner, Elif Dilan
dc.date.accessioned2025-01-16T11:31:09Z
dc.date.available2025-01-16T11:31:09Z
dc.date.issued2023en_US
dc.date.submitted2024-06-26
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12868/2547
dc.description.abstractBu araştırma, yabancı dil olarak Türkçe öğrenenlerin gündelik iletişim durumları karşısında kullandıkları reddetme söz edimini hangi stratejilerle kullandıklarını tespit etmeyi amaçlamaktadır. Bu amaç doğrultusunda katılımcılara, alan uzmanları tarafından kontrol edilmiş, 10 durumdan oluşan Söylem (Konuşma) Tamamlama Testi verilmiştir. Elde edilen veriler uyruklara, cinsiyetlere ve yaş gruplarına göre "Doğrudan" ve "Dolaylı" reddetme stratejisi olarak sınıflandırılmıştır. Araştırma nitel araştırma modellerinden durum çalışmasıdır. Veriler içerik analizi ile çözümlenmiştir. Bu çalışmanın örneklemini, 2022-2023 eğitim öğretim yılında Alanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi Türkçe ve Yabancı Dil Öğretimi Uygulama ve Araştırma Merkezi'nde Türkçe öğrenen 35 gönüllü yabancı öğrenci oluşturmaktadır. Uyruk, cinsiyet ve yaş grubu değişkenleri içinde tüm katılımcılar doğrudan stratejilerden en çok uygun olmayan beyan alt stratejisini (olumsuz isteklilik/yetenek), dolaylı stratejilerden en çok mazeret, sebep, açıklama alt stratejisini kullanmıştır.en_US
dc.description.abstractThis study aims to determine the strategies used by Turkish as a foreign language learners of Turkish as a foreign language to use the speech act of refusal in everyday communication situations. For this purpose, the participants were given a Discourse (Speech) Completion Test consisting of 10 situations that were checked by field experts. The data obtained were classified as "Direct" and "Indirect" refusal strategies according to nationalities, gender and age groups. The research is a case study from qualitative research models. The data were analyzed by content analysis. The sample of this study consists of 35 volunteer foreign students learning Turkish at Alanya Alaaddin Keykubat University Turkish and Foreign Language Teaching Application and Research Center in the academic year 2022-2023. Within the variables of nationality, gender and age group, all participants mostly used the sub-strategy of inappropriate statement (negative willingness/ability) from direct strategies and mostly used the sub-strategy of excuse, reason, explanation from indirect strategies.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAlanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi // Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTürkçe öğretimien_US
dc.subjectEdim bilimen_US
dc.subjectSöz edimien_US
dc.subjectReddetmeen_US
dc.subjectReddetme stratejilerien_US
dc.subjectTurkish teachingen_US
dc.subjectPragmaticsen_US
dc.subjectSpeech actsen_US
dc.subjectRefusalen_US
dc.subjectRefusal strategiesen_US
dc.titleTürkçeyi yabancı dil olarak öğrenenlerin kullandıkları reddetme söz edimi ve stratejilerien_US
dc.title.alternativeRefusal speech acts and strategies used by foreign language learners of Turkishen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentALKÜ, Enstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster