Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorGümüş, Mustafa
dc.contributor.authorKaplan, Mustafa Sait
dc.date.accessioned2025-01-16T11:25:03Z
dc.date.available2025-01-16T11:25:03Z
dc.date.issued2024en_US
dc.date.submitted2024-01-30
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12868/2545
dc.description.abstractParis İklim Anlaşması'na taraf ülkelerin gelecek nesillere yaşanılacak bir çevre bırakma hedefi doğrultusunda küresel ısınmaya karşı ortaya konan tedbirlere uyum sağlaması gerekmektedir. Bu gereklilik doğrultusunda uzun süreli planlarla uygulanacak önlemler, sera gazı salınımının azaltılması, küresel ısınmanın kontrol altında tutulması ve sürdürülebilir kalkınma sağlanmasını amaçlamaktadır. Bu amaca yönelik olarak lojistik faaliyetlerinde trafik yoğunluğu, ulaşım alt yapısı, planlama, yöntem, yapılan düzenlemeler, dönüşüm ve hesaplamalarla minimum emisyon sağlayacak ulaştırma modellerinin oluşturulması gerekmektedir. Sürdürülebilir lojistik çevre, sosyal ve ekonomik faktörlerden oluşmaktadır. Çevre faktörü kirliliği ve sera gazı salınımlarının en aza indirgenmesini, sosyal faktör lojistik faaliyetin toplumun geneline ve yararına olmasını, ekonomik faktör de maliyetin az ve karlılığın fazla olmasını öncelikler. Lojistikle ilgili planlamalarda teknoloji faktörü, teknolojik imkanların kullanılmasıyla süreçlerin verimli hale getirilmesi yönüyle önem arz etmektedir. Bu çalışmada Türkiye'de kurulması planlanan lojistik köyler için yer seçimi, Paris İklim Anlaşması'nın amacına yönelik çevresel faktörler dikkate alınarak yapılmıştır. Bu faktörlerle birlikte sürdürülebilir lojistik kapsamında ekonomik ve sosyal etmenler de göz önüne alınmıştır. Her sektörde olduğu gibi lojistikte de önemi her geçen gün artan teknoloji, yer seçiminin diğer bir faktörü olarak çalışmada yer almıştır. TCDD'nin Türkiye'de kurulmasını planladığı lojistik köy yeri alternatifleri, tüm bu faktörler kullanılarak çok kriterli karar verme yöntemleriyle değerlendirilmiş ve göreceli olarak karşılaştırılmıştır. Detaylı bir literatür taraması ile uygulamada kullanılabilecek kriterlerin listesi çıkarılmış, uzman görüşleri kullanılarak çalışmada kullanılacak kriterler bu listeden seçilmiştir. Kriter ağırlıkları, uzman görüşleri alınarak AHP yöntemi ile hesaplanmıştır. Alternatiflerin sıralanmasında TOPSİS ve Bulanık TOPSİS yöntemleri kullanılmış, bu iki yöntemle elde edilen sonuçlar karşılaştırılmıştır.en_US
dc.description.abstractThe countries party to the Paris Climate Agreement are required to adapt to the measures against global warming in line with the goal of leaving a habitable environment for future generations. Measures to be implemented with long-term plans in line with this requirement aim to reduce greenhouse gas emissions, keep global warming under control and ensure sustainable development. For this purpose, it is necessary to create transport models that will provide minimum emission with traffic density, transport infrastructure, planning, method, regulations, transformation and calculations in logistics activities. Sustainable logistics consists of environmental, social and economic factors. The environmental factor prioritises the minimisation of pollution and greenhouse gas emissions, the social factor prioritises the logistics activity for the benefit of the society in general, and the economic factor prioritises the low cost and high profitability. The technology factor in logistics-related planning is important in terms of making the processes efficient by using technological facilities. In this study, the site selection for the logistics villages planned to be established in Turkey was made by taking into account the environmental factors for the purpose of the Paris Climate Agreement. Along with these factors, economic and social factors have also been taken into consideration within the scope of sustainable logistics. Technology, the importance of which is increasing day by day in logistics as in every sector, has been included in the study as another factor of site selection. The logistics village location alternatives planned to be established by TCDD in Turkey have been evaluated by using all these factors with multi-criteria decision making methods and compared relatively. A list of criteria that can be used in the application was prepared through a detailed literature review, and the criteria to be used in the study were selected from this list by using expert opinions. Criteria weights were calculated by AHP method by taking expert opinions. TOPSIS and Fuzzy TOPSIS methods were used to rank the alternatives and the results obtained with these two methods were compared.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAlanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi // Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleParis iklim anlaşması ve sürdürülebilir lojistik kapsamında lojistik köy yeri seçimi: Türkiye örneğien_US
dc.title.alternativeSelection of logistics-center location within the scope of Paris climate agreement and sustainable logistics: The case of Türkiyeen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentALKÜ, Enstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İşletme Mühendisliği Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster