Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÖztürk, Bilge Nur
dc.contributor.authorBayram, Feyza
dc.date.accessioned2025-01-16T11:24:08Z
dc.date.available2025-01-16T11:24:08Z
dc.date.issued2023en_US
dc.date.submitted2024-01-04
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12868/2544
dc.description.abstractGeçmişten günümüze kadar gelen her bir yenilik, yeni bir dönemin başlangıcını simgelemiştir. Metaverse de, teknoloji alanında bir yenilik ve geleceğin teknolojisi olarak hem dünya düzeninde hem de insan hayatında yeni bir dönemi başlatacak olan oldukça radikal bir gelişmedir. Çünkü Metaverse, insanların şu ana kadarki sanal dünyalar ile olan ilişkisini farklı bir boyuta taşımayı planlamaktadır. Bu noktada bu çalışma da, insanlar için Metaverse' ün ne anlam ifade ettiğinin, onu nasıl algıladıklarının, ona karşı nasıl bir tutum sergilediklerinin bilinmesi açısından önem taşımaktadır.Bu kapsamda, Metaverse'e yönelik algılarının ortaya çıkarılması, bakış açılarında farklılıklar olup olmadığının tespit edilmesi ve varsa farklılıkların keşfedilmesi amaçlanarak, kuşakları ele alan bir çalışma gerçekleştirilmiştir. Kuşaklar arasından, teknolojik gelişmelerin ve değişimlerin daha yavaş olduğu dönemlerden günümüze kadar olan sürece ve teknoloji kullanımına hâkim olan Y kuşağı ile modern teknolojilerde daha aktif olduğu varsayılan, gelecek teknolojileri yaşayacak olan Z kuşağında yer alan bireyler hedeflenmiştir.Çalışmada nitel araştırma türlerinden durum çalışması, nitel araştırma veri toplama yöntemlerinde de derinlemesine mülakat yöntemi kullanılmış olup 50 kişi ile görüşme gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonucunda her iki kuşağında, Metaverse'e yönelik hem kavramsal hem de genel algılarında, bazı durumlar kapsamında görüş benzerliklerine rastlanmıştır. Bununla birlikte, genel anlamda Y kuşağının Z kuşağına göre Metaverse'e karşı görece olarak biraz daha çekimser bir tavırda olduğu, daha fazla olumsuz görüşe sahip olduğu ve daha kaygılı olduğu gözlenmiştir. Aynı zamanda her iki kuşağında Metaverse'ü deneme eğilimlerin birbirlerine yakın olduğu ancak teknolojiyi benimseme eğilimi açısından ise Z kuşağının potansiyel olarak daha fazla eğilime sahip olduğu söylenebilir.en_US
dc.description.abstractEach innovation from the past to the present has symbolized the beginning of a new era. Metaverse, as an innovation in the field of technology and the technology of the future, is a very radical development that will usher in a new era both in the world order and in human life. Because Metaverse plans to take people's relationship with virtual worlds to a different dimension. At this point, this study is important in terms of knowing what the Metaverse means to people, how they perceive it, and what kind of attitude they have towards it.In this context, a study covering generations was carried out with the aim of revealing their perceptions of the Metaverse, determining whether there are differences in their perspectives, and discovering the differences, if any. Among the generations, the Y generation, which has dominated the process and use of technology from the periods when technological developments and changes were slower until today, and individuals in the Z generation, who are assumed to be more active in modern technologies and will experience future technologies, are targeted.In the study, case study, one of the qualitative research types, and in-depth interview method, one of the qualitative research data collection methods, were used and 50 people were interviewed. As a result of the research, similarities were found in both generations' conceptual and general perceptions of the Metaverse, in some cases.However, in general, it has been found that Generation Y has a relatively more reserved attitude towards the Metaverse, has more negative views and is more anxious than Generation Z. At the same time, it can be said that the tendency to experiment in both generations is close to each other, but in terms of the tendency to adopt technology, Generation Z has a potentially greater tendency.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAlanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi // Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSanal Dünyalaren_US
dc.subjectMetaverseen_US
dc.subjectTüketici Davranışıen_US
dc.subjectTüketici Algısıen_US
dc.subjectKuşaklaren_US
dc.subjectVirtual Worldsen_US
dc.subjectConsumer Behavioren_US
dc.subjectConsumer Perceptionen_US
dc.subjectGenerationsen_US
dc.titleMetaverse'e yönelik tüketici algılarının incelenmesi üzerine bir araştırma: Y ve Z kuşaklarıen_US
dc.title.alternativeA research on examining consumer perceptions towards metaverse: Generations Y and Zen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentALKÜ, Enstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İşletme Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster