Atletizm branşında 10-14 yaş grubu çocukların çoklu branş performansları ile akademik başarıları arasındaki ilişkilerin incelenmesi
Özet
Bu çalışmanın amacı, Sporcu Eğitim Merkezleri atletizm seçme müsabakalarına katılan sporcuların üçlü yarışma sonucundaki toplam ISF (International School Federation) puanları ile akademik başarıları arasındaki ilişkilerin incelenmesidir. Çalışmaya 260 erkek ve 276 kız olmak üzere 536 sporcu katılmıştır. Erkeklerin yaş ortancası 12,3 yıl ve kızların yaş ortancası ise 12,0 yıldır. Normal dağılım göstermeyen verilerin korelasyon analizi için Spearman korelasyon analizi kullanılmıştır. Analizlere göre erkek sporcuların Koşu ISF puanıyla Sosyal Bilgiler (SB); Atma ISF puanıyla Beden Eğitimi ve Spor dersi arasında pozitif yönde düşük düzeyde ilişkiler tespit edilmiştir. Kızlarda ise Koşu ISF puanıyla Görsel Sanatlar (GS) ve Teknoloji Tasarım (TT) dersi arasında; Atma ISF ile TT dersi arasında; Atlama ISF ile TT dersi arasında pozitif yönde ilişkiler bulunmuştur. Toplam ISF puanıyla Matematik dersi arasında negatif yönde düşük düzeyde düşük ilişki, GS ile pozitif yönde zayıf düzeyde ilişki ve TT dersi arasında pozitif yönde zayıf düzeyde ilişkiler tespit edilmiştir. Yaşlara göre incelendiğinde 10, 11 ve 14 yaş erkeklerde Fen Bilimleri, Yabancı Dil (YD), SB dersleri ile Koşu, Atlama ve Toplam ISF puanları arasında negatif yönde bir ilişki tespit edilmiştir. 10 ve 11 yaş kadınlarda Fen Bilimleri, YD ve Matematik dersleri ile tüm ISF puanları arasında negatif yönde bir ilişki olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca 12 ve 13 yaş kadınlarda Türkçe, SB, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi, TT dersleri ile tüm ISF puanları arasında pozitif yönde ilişki tespit edilmiştir. Sonuç olarak çalışmaya katılan sporcuların bulguları yaşa ve cinsiyete göre incelendiğinde bazı derslerin ISF puanlarıyla pozitif yönde bazı derslerin ise negatif yönde ilişkisi olduğu söylenebilir. The aim of this study is to determine the correlation between total ISF (Inetrnational School Federation) scores obtained by participating in triple competition and academic achievements of the athletes who participated in athletics selection competitions of Athletes Education Centers. In this study, there are 536 athletes, 260 boys and 276 girls, participated. The mean age of boys is 12.3 years, and the mean age of girls is 12.0 years. Spearman correlation analysis was used for the correlation analysis of the data not showing normal distribution. The analyses show that there were positive insignificant correlations between male athletes' Running ISF scores and Social Studies Lessons also between Throwing ISF score and Physical Education and Sports Lessons. In female athletes, positive correlations were found between Running ISF score and Visual Arts and Technology Design (TD) Lessons; between Throwing ISF score and TD Lessons; and between Jumping ISF score and TD Lessons. In addition, there was a negatively insignificant low correlation between the Total ISF score and the Maths, a positive and low correlation between Total ISF and the Visual Arts, and a weak positive correlation between Total ISF and the Technology and Design. In 10-, 11- and 14-year-old males a negative correlation was determined between Science, Foreign Languages and Social Studies and Running, Jumping and Total ISF. In 10 and 11 females a negative correlation was found between Science, Foreign Languages and Maths and all ISFs. Also, in 12- and 13-year-old females, a positive correlation was found between Turkish, SS, Religion Culture and Ethics, TD and all ISF scores. As a result, it can be said that ISF scores of athletes differ according to age and gender of the athletes.
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [253]