Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAktaş, Elif
dc.contributor.authorAğca, Hilal
dc.date.accessioned2025-01-02T10:50:37Z
dc.date.available2025-01-02T10:50:37Z
dc.date.issued2023en_US
dc.date.submitted2024-02-22
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12868/2535
dc.description.abstractYabancı dil olarak Türkçe öğretiminde teknoloji kullanımı, öğrencilerin dil becerilerini geliştirmek ve öğrenme sürecini desteklemek açısından büyük bir öneme sahiptir. Geleneksel öğretim yöntemlerinin yanı sıra teknolojinin sunduğu çeşitli araçlar ve dijital platformlar; öğrencilerin dilin yapısını anlamalarına, kelime dağarcığını ve iletişim becerilerini güçlendirmelerine olanak sağlar. Bu çalışmada yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde podcast (sesli yayın) kullanımının dinleme kaygısına ve dinleme becerisi öz yeterlik algısına etkisinin tespiti amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubu, İstanbul Medipol Üniversitesi Türkçe Hazırlık Okulunda yabancı dil olarak Türkçe öğrenen B1 düzeyindeki 43 öğrenciden (23 deney, 20 kontrol) oluşmaktadır. Çalışmada nicel araştırma yöntemlerinden ön test-son test denkleştirilmemiş kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Deneysel uygulama sürecinde deney grubundaki öğrencilere altı hafta süreyle her hafta iki podcast (sesli yayın) olmak üzere ses dosyaları iletilmiş ve aynı süreç içinde üç farklı mobil uygulamaya aynı podcast (sesli yayın) dosyaları yüklenmiştir. Kontrol grubundaki öğrencilerle ise mevcut kitapta yer alan dinleme metinleri ve etkinlikleriyle derslere devam edilmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak "Yabancı Dil Dinleme Kaygısı Ölçeği" ve "Yabancı Dil Olarak Türkçe Dinleme Becerisi Öz Yeterlik Ölçeği" kullanılmıştır. Verilerin analizinde istatistiksel analiz teknikleri kullanılmıştır. Araştırma sonucunda podcast (sesli yayın) uygulamasının Türkçeyi yabancı dil olarak öğrenenlerin dinleme kaygısına olumlu yönde etki ettiği tespit edilmiştir. Ayrıca podcastlerin (sesli yayın) dinleme öz yeterlik algısı ölçeği 'üst düzey-değerlendirme' alt boyutu deney grubu lehine anlamlı bir fark oluştururken 'temel düzey' ve 'kavrama-sentez' alt boyutlarında anlamlı bir başarı sağlayamadığı tespit edilmiştir. Araştırmanın sonuçları doğrultusunda yabancı dil olarak Türkçe öğrenenlerin özellikle dinleme becerilerini geliştirmek için podcastleri (sesli yayın) etkili bir şekilde kullanılması gerektiği önerilmektedir.en_US
dc.description.abstractThe use of technology in teaching Turkish as a foreign language is of great importance in terms of improving students' language skills and supporting the learning process. In addition to traditional teaching methods, various tools and digital platforms offered by technology allow students to understand the structure of the language, strengthen their vocabulary and communication skills. This study aims to determine the effect of podcast use on listening anxiety and listening skill self-efficacy perception in teaching Turkish as a foreign language. The study group of the research consists of 43 B1 level students (23 experimental, 20 control) who learn Turkish as a foreign language at Istanbul Medipol University Turkish Preparatory School. In the study, a quasi- experimental design with pretest-posttest unbalanced control group was used. During the experimental implementation process, the students in the experimental group received audio files, two podcasts each week for six weeks, and the same podcast files were uploaded to three different mobile applications during the same period. With the students in the control group, the lessons continued with the listening texts and activities in the existing book. "Foreign Language Listening Anxiety Scale" and "Turkish as a Foreign Language Listening Skills Self-Efficacy Scale" were used as data collection tools in the study. Statistical analysis techniques were used to analyze the data. As a result of the research, it was determined that podcast (audio broadcast) application had a positive effect on the listening anxiety of Turkish as a foreign language learners. In addition, it was determined that podcasts (audio broadcasting) made a significant difference in favor of the experimental group in the 'high level-evaluation' sub-dimension of the listening self-efficacy perception scale, while it did not provide a significant success in the 'basic level' and 'comprehension-synthesis' sub-dimensions. In line with the results of the study, it is suggested that learners of Turkish as a foreign language should use podcasts (audio broadcasting) effectively, especially to improve their listening skills.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAlanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi \ Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectYabancı dil olarak Türkçe öğretimien_US
dc.subjectPodcast (sesli yayın)en_US
dc.subjectDinleme becerisien_US
dc.subjectDinleme kaygısıen_US
dc.subjectDinleme öz yeterlik algısıen_US
dc.subjectTeaching Turkish as a foreign languageen_US
dc.subjectListening skillsen_US
dc.subjectListening anxietyen_US
dc.subjectListening self-efficacy perceptionen_US
dc.titleYabancı dil olarak Türkçe öğretiminde podcast (Sesli yayın) kullanımının dinleme kaygısına ve dinleme öz yeterlik algısına etkisien_US
dc.title.alternativeThe effect of podcast use on listening anxiety and perception of listening self-efficacy in teaching Turkish as a foreign languageen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentALKÜ, Enstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster