Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorHüseyinli, Tahire
dc.contributor.authorDurak, İnci Nur
dc.date.accessioned2025-01-02T08:13:24Z
dc.date.available2025-01-02T08:13:24Z
dc.date.issued2024en_US
dc.date.submitted2024-07-25
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12868/2531
dc.description.abstractFuarlar, uluslararası pazarlama stratejilerinde kritik bir rol oynayan önemli bir tutundurma aracıdır. Küreselleşme sürecinde uluslararası fuarlar, firmalar açısından önem kazanmaktadır. İşletmelerin fuarlara katılımı, fuarların avantaj ve dezavantajlarını değerlendirmesinde önemli bir faktördür. Bu nedenle, uluslararası fuarların firmalar üzerindeki etkilerini anlamak için fuarlar ile katılımcı firmalar arasındaki ilişki dikkate alınmalıdır. Bu çalışmada mobilya sektörü ele alınmış olup uluslararası mobilya fuarı öncesinde, esnasında ve sonrasında yapılan çalışmalarının fuar performansına olan etkisi incelenmiştir. Bilgiler doğrultusunda çalışma İstanbul'da düzenlenen "Uluslararası İstanbul Mobilya Fuarı (IIFF2024)" isimli fuarın katılımcı firmalarıyla online üzerinden yapılan anket çalışmasının nicel araştırma sonuçları ile ilişkilendirilmiştir. 289 katılımcı firma ile yapılan anket çalışması ile korelasyon ve regresyon analizi yapılmıştır. Değişkenler arasındaki ilişkiyi ayrıca görmek amacıyla yapılan Pearson korelasyon analizi sonucuna göre bağımsız ve bağımlı değişkenler arasında orta düzeyde pozitif bir ilişki vardır ve istatiksel olarak anlamlıdır. Regresyon analizi sonucuna göre uluslararası mobilya fuarı öncesi, esnası ve sonrası çalışmaların fuar performansı üzerinde pozitif ve anlamlı bir etkisi olduğu sonucuna ulaşılmıştır.en_US
dc.description.abstractFairs are an important promotion tool that plays a critical role in international marketing strategies. In the process of globalization, international fairs are gaining importance for companies. The participation of business in fairs is an important factor in evaluating the advantages and disadvantages of fairs. Therefore, in order to understand the effects of international fairs on companies, the relationship between the fairs and the exhibitors should be taken into account. This study focuses on the furniture sector and examines the impact of the activities before, during and after the international furniture fair on the fair performance. In line with the information, the study was associated with the quantitative research results of the survey conducted online with the participating companies of the fair named "International Istanbul Furniture Fair (IIFF2024)" held in Istanbul. With the survey study with 289 exhibitors, correlation and regression analysis were carried out. According to the result of Pearson correlation analysis, which was conducted to see the relationship between the variables, there is a moderate positive relationship between the independent and dependent variables and it is statistically significant. According to the results of the regression analysis, it is concluded that the studies before, during and after the international furniture fair have a positive and significant effect on the fair performance.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAlanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi / Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectFuarlaren_US
dc.subjectUluslararası Pazarlamaen_US
dc.subjectTutundurma Karmasıen_US
dc.subjectMobilya Sektörüen_US
dc.subjectFairsen_US
dc.subjectInternational Marketingen_US
dc.subjectPromotion Mixen_US
dc.subjectFurniture Industryen_US
dc.titleUluslararası pazarlamada ihtisas fuarları: Mobilya sektörü açısından fuarların rolüen_US
dc.title.alternativeSpecialized fairs in international marketing: The role of fairs for the furniture sectoren_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentALKÜ, Enstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Uluslararası Ticaret Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster