Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÖztürk, Bilge Nur
dc.contributor.authorErdoğan, Yasin
dc.date.accessioned2024-09-04T06:41:42Z
dc.date.available2024-09-04T06:41:42Z
dc.date.issued2023en_US
dc.date.submitted2024-06-15
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12868/2471
dc.description.abstractBu çalışmada, dijital yayın platformları arasında güçlü bir marka olarak gösterilen ve Türkiye pazarına 2022 yılında giriş yapan Disney+'ın X, YouTube ve Instagram platformlarındaki resmi hesaplarından toplanan içerik paylaşımları incelenmektedir. Disney+'a ait verilerin diğer dijital içerik platformları ile kıyaslanabilmesi için Netflix Türkiye, BluTV ve Exxen markalarının da X, YouTube ve Instagram platformlarındaki resmi hesaplarındaki içerik paylaşımları incelenmektedir. Toplanan bu içerik paylaşımları, marka tarafından tercih edilen pazarlama stratejilerinin incelenmesi sürecinde kullanılmaktadır. Bu veriler neticesinde ise sosyal medya pazarlamasının markalar açısından öneminin ortaya konulması amaçlanmaktadır. Verilerin detaylı olarak incelenebilmesi ve değerlendirilebilmesi için nitel araştırma yöntemine bağlı olarak durum çalışması tercih edilmektedir. Elde edilen veriler, durum çalışması kapsamında derinlemesine incelenmektedir. Detaylı inceleme esnasında verilerin daha net bir şekilde anlaşılabilmesi için kategorilendirme ve sınıflandırmalara yer verilmektedir. Bu süreçte, kategorilerin ve sınıflandırmaların herkes tarafından ortak fikir ile anlaşılabilir olması için iki farklı kodlayıcı ile görüşme sağlanmaktadır. Kodlayıcılar ile hemfikir olunduktan sonra markalara ait elde edilen veriler çalışma içerisindeki tablolar ve şekiller halinde aktarılmaktadır. Genel bulgulara göre Disney+'ın diğer dijital içerik markalarına kıyasla sosyal medya platformlarında müşterileri ile etkileşim konusunda zayıf olduğu görülürken, reklam türündeki video içerik paylaşımlarında ise ünlü kullanımına %68 oranında yer verdiği görülmektedir. Marka bir yandan müşteri ilişkileri noktasında olumsuz bir izlenim ortaya koyarken, diğer yandan reklam içeriklerinde ünlü kullanımı ile dijital pazarlama yöntemleri kapsamında olumlu bir izlenim ortaya koymaktadır.en_US
dc.description.abstractThis study analyzes the content shares collected from the official accounts of Disney+ on X, YouTube and Instagram platforms, which is considered as a strong brand among digital broadcasting platforms and entered the Turkish market in 2022. In order to compare the data of Disney+ with other digital content platforms, the content posts of Netflix Turkey, BluTV and Exxen brands on their official accounts on X, YouTube and Instagram platforms are also analyzed. These content posts are used in the process of analyzing the marketing strategies preferred by the brand. As a result of this data, it is aimed to reveal the importance of social media marketing for brands. In order to examine and evaluate the data in detail, a case study is preferred depending on the qualitative research method. The data obtained are examined in depth within the scope of the case study. During the detailed examination, categorization and classifications are used to understand the data more clearly. In this process, two different coders are interviewed so that the categories and classifications can be understood by everyone with a common idea. After agreeing with the coders, the data obtained from the brands are presented in tables and figures within the study. According to the general findings, it is seen that Disney+ is weak in interacting with its customers on social media platforms compared to other digital content brands, while it is seen that it includes the use of celebrities at a rate of 68% in video content sharing in the form of advertisements. While on the one hand, the brand presents a negative impression in terms of customer relations, on the other hand, it presents a positive impression within the scope of digital marketing methods with the use of celebrities in advertising content.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAlanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi / Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDisney+en_US
dc.subjectDijital İçerik Platformlarıen_US
dc.subjectSosyal Medyaen_US
dc.subjectİçerik Pazarlamaen_US
dc.subjectDijital Yayıncılıken_US
dc.subjectDigital Content Platformsen_US
dc.subjectSocial Mediaen_US
dc.subjectContent Marketingen_US
dc.subjectDigital Publishingen_US
dc.titleMarkaların sosyal medya platformlarında içerik pazarlama stratejisi: Dısney+ örneğien_US
dc.title.alternativeContent marketing strategy of brands on social media platforms: The example of Disney+en_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentALKÜ, Enstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İşletme Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster