Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorErsan, Ceyhun
dc.contributor.authorCılız, Cansu
dc.date.accessioned2024-08-19T08:17:40Z
dc.date.available2024-08-19T08:17:40Z
dc.date.issued2023en_US
dc.date.submitted2024-04-20
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12868/2457
dc.description.abstractBu araştırmada okul öncesi eğitime devam eden çocukların duygu düzenleme becerileri ile saldırgan davranışları arasındaki ilişkiler boylamsal desende incelenmeye çalışılmıştır. Araştırmanın örneklemi Antalya'nın Alanya İlçe Merkezinde okul öncesi eğitime devam eden 289 çocuktan oluşmaktadır. Araştırmada veriler 'Saldırganlık Yönelimi Ölçeği' ve 'Duygu Düzenleme Ölçeği' yardımıyla elde edilmiştir. Çocukların saldırganlık düzeyleri öğretmenleri tarafından, duygu düzenleme becerileri anneleri tarafından iki farklı zaman diliminde değerlendirilmiştir. Birinci ölçüm 2022 yılı ekim-kasım aylarında, ikinci ölçüm ise 2023 yılı mayıs-haziran aylarında gerçekleştirilmiştir. Elde edilen veriler ilişkisiz örneklemler t testi (independent sample t test), ilişkili örneklemler t testi (paired sample t test) ve yol analizi (path analysis) yardımıyla analiz edilmiştir. Araştırmanın sonuçları okul öncesi dönem çocuklarının fiziksel saldırganlık düzeylerinin her iki ölçümde erkek çocuklar açısından anlamlı düzeyde yüksek olduğunu ancak ilişkisel saldırganlığın her iki ölçüm açısından cinsiyete göre anlamlı şekilde farklılaşmadığını ortaya koymuştur. Elde edilen bir diğer sonuca göre okul öncesi dönem çocuklarının fiziksel ve ilişkisel saldırganlık düzeylerinin birinci ölçümden ikinci ölçüme (yaklaşık yedi aylık süreçte) artış gösterdiği ancak bu artışın sadece ilişkisel saldırganlık bağlamında anlamlı düzeyde farklılaşmaya neden olduğu görülmüştür. Araştırmanın en son sonucuna göre ise okul öncesi dönem çocuklarının birinci ölçüm duygu düzenleme becerilerinin ikinci ölçüm saldırganlık düzeylerini anlamlı şekilde yordamadığı yönündedir. Elde edilen sonuçlar ilgili alanyazın kapsamında tartışılmış ve hem uygulayıcılara hem de araştırmacılara yönelik öneriler sunulmuştur.en_US
dc.description.abstractIn this study, the relationships between emotion regulation skills and aggressive behaviors of preschool children were examined in a longitudinal design. The sample of the study consisted of 289 children attending preschool education in Alanya District Center of Antalya. The data were obtained with the help of 'Aggression Tendency Scale' and 'Emotion Regulation Scale'. Children's aggression levels were assessed by their teachers and emotion regulation skills were assessed by their mothers in two different time periods. The first measurement was conducted in October-November 2022 and the second measurement was conducted in May-Jun2023. The data obtained were analyzed using independent sample t test, paired sample t test and path analysis. According to the results of the study, physical aggression levels of preschool children were significantly higher for boys in both measurements, but relational aggression did not differ significantly by gender in terms of both measurements. According to another result obtained, it was seen that physical and relational aggression levels of preschool children increased from the first to the second measurement (in a period of approximately seven months), but this increase caused a significant difference only in the context of relational aggression. According to the last result of the study, the first measurement emotion regulation skills of preschool children did not significantly predict the second measurement aggression levels. The results obtained were discussed within the scope of the related literature and suggestions for both practitioners and researchers were presented.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAlanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi / Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectOkul Öncesi Dönem Çocuklarıen_US
dc.subjectSaldırganlıken_US
dc.subjectDuygu Düzenlemeen_US
dc.subjectBoylamsal Desenen_US
dc.subjectPreschool Childrenen_US
dc.subjectAggressionen_US
dc.subjectEmotion Regulationen_US
dc.subjectLongitudinal Designen_US
dc.titleOkul öncesi dönem çocuklarının duygu düzenleme becerileri ve saldırgan davranışları: Bir boylamsal desen araştırmasıen_US
dc.title.alternativeEmotion regulation skills and aggressive behaviors of preschool children: A longitudinal pattern researchen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentALKÜ, Enstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Temel Eğitim Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster