Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorDemir, Mehmet Özer
dc.contributor.authorPuntsagdorj, Naranjav
dc.date.accessioned2021-02-19T20:59:17Z
dc.date.available2021-02-19T20:59:17Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=FgmkGchPKo23qQqBeqzVZoQvYZp7eEzFlD4gx52b5PzD2cC61Gmi1tWtP5tBm3VG
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12868/244
dc.descriptionYÖK Tez No: 569667en_US
dc.description.abstractÖZET Cam icat edildiği günden bugüne kadar önemini yitirmeden insanların en önemli gereksinimlerinden biri olmaya devam etmektedir. Cam ürünler mekanların her köşesinin aydınlatılmasına yarayan pencerelerden evleri güzelleştiren aksesuarlara, araçların güvenle seyahat etmelerine imkan tanıyan camlardan gıdaların saklanmasında kullanılan kavanozlara kadar hem endüstriyel alanlarda hem de tüketimde kullanılmaya devam edilmektedir. Cam ambalaj ürünleri estetik acıdan, ürünü koruma açısından, ve insan sağlığı açısından tercih edilmektedir. Cam ürünlerin geri dönüşümünün mümkün olmaları nedeniyle çevreyi kirletmediklerinden dolayı bir başka tercih nedenidir. Günümüzde iş hayatı insanların daha az zamanda daha fazla iş yapmalarını gerektirmektedir. İnsanlar işe gitmek için sabah kalkar kalmaz çay ya da su içmeden yola çıkmaktadır ve herhangi bir perakende satış noktasından plastik veya karton bardakta çay yada kahve tüketimleri çoğalmaya başlamıştır. Plastik veya karton bardak tercihinin bir taraftan kendilerine diğer taraftan doğaya verdiği zarar ölçülemez. Uluslararası ticarete konu olan gıda ürünlerinin birçoğu cam ambalajlar ile satılmaktadır. Bir şişe şarap ihraç edildiği zaman sadece şarap değil aynı zaman da cam ambalaj da ihraç edilmektedir. Cam ambalaj içerisinde satılan gıda ürünlerini üreten bir veya birkaç üretici için ambalaj üretimi birçok cam üreticisi için ana faaliyet konusunu oluşturmaktadır. Bu yüksek lisans tez çalışmasının amacı Türkiye'de yaşamakta olan insanların günlük kahve tüketimlerinde cam bardak tercihleri ve buna sebep olan etkenleri araştırmaktır. Çalışma cam sektörü, cam sektörünün yapısal ve ekonomik özellikleri, ambalaj kavramı, dünya cam sektörü genel durumu, Türkiye'de cam ambalaj, tüketici davranışı kavramı ve araştırmanın yöntemi olmak üzere yedi bölümden oluşmaktadır. Çalışmanın sonuç bölümünde araştırma bulgularına göre tüketicilerin cam ambalajda kahve satın alımlarına etki eden etmenler tartışılmıştır.en_US
dc.description.abstractABSTRACT Glass continues to be one of the most important requirements in people's lives without losing its importance since the day it was invented. Glass products continue to be used in both industry and consumption, from windows for illuminating every corner of the spaces to accessories in homes, glass windows that allow vehicles to travel safely to jars used for storing food. Glass packaging products are preferred in terms of aesthetics, conservation, and health benefits. Another reason to prefer glass products is that they do not pollute the environment as they are recyclable. Today, business life requires people to do more work in less time. As soon as people get up in the morning, they leave without drinking tea or water, and consumption tendency of tea or coffee in plastic or cardboard cups is growing at any retail outlets. On the other hand, the harmful effects of plastic or cardboard cups to nature is invaluable. Most of the internationally traded food products are sold in glass packages. When a bottle of wine is exported, not only the wine is exported but also the glass packaging. Producing glass package for one or two producers of food products is the main activity of many glass manufacturers. The purpose of this study is to research consumers' preferences of coffee consumption in glass cups and the factors having effect in Turkey. The study involves seven chapters; glass sector, structural and economic characteristics of the glass industry, the packaging concept, the general state of the world glass industry, glass packaging in Turkey, the consumer behavior concept and methods of research. In the conclusion part of the study, the factors affecting the consumers' purchase of coffee in glass packaging were discussed.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAlanya Alaaddin Keykubat Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectUluslararası İlişkileren_US
dc.subjectInternational Relationsen_US
dc.subjectUluslararası İlişkileren_US
dc.subjectInternational Relationsen_US
dc.titleKahve tüketiminde cam ambalaj kullanımıen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentALKÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Uluslararası Ticaret Ana Bilim Dalıen_US
dc.contributor.institutionauthorPuntsagdorj, Naranjav
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage120en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster