Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorCinel, İpek
dc.contributor.authorÖzdemir Şahin, Lale
dc.date.accessioned2023-10-02T06:32:06Z
dc.date.available2023-10-02T06:32:06Z
dc.date.issued2023en_US
dc.identifier.urihttps://bd.org.tr/index.php/bd/article/view/690/599
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12868/2356
dc.description.abstractDijital dönüşümün birçok alana olduğu gibi yükseköğretime de önemli etkileri olmuştur. Özellikle Koronavirüs (COVID-19) pandemisiyle birlikte yükseköğretimde dijital dönüşümün önemi anlaşılmış ve bu bağlamda öğretim elemanlarının dijital dönüşüm sürecindeki rolleri ortaya çıkmıştır. Öte yandan yükseköğretimde dijital dönüşümün önemli bir parçası olan ve herkesin eşit şekilde bilgiye ve eğitime ulaşabilmesi felsefesini destekleyen Açık Eğitim Kaynakları (AEK) hareketine yönelik yapılan çalışmaların ve girişimlerin ülkemizde sınırlı olduğu görülmektedir. Hazırlanan bu çalışma ülkemizde açıklık felsefesinin yaygınlaştırılmasında öncü olan alanlar arasında yer alan Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümünde çalışan öğretim elemanlarının açık eğitim kaynaklarına dair tutumları üzerinden hazırlanmıştır. Çalışmanın veri toplama sürecinde anket tekniğinden yararlanılmıştır. Anket 13 üniversitede yer alan Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümlerinde çalışan öğretim elemanlarına elektronik posta yoluyla ulaştırılmıştır. Anket uygulamasının ardından araştırmanın sonuç ve önerileri sunulmuştur. Araştırma sonucunda Bilgi ve Belge Yönetimi alanında çalışan öğretim elemanlarının açık eğitim kaynaklarına yönelik tutumlarının genel olarak olumlu yönde olduğu saptanmıştır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.isversionof10.15612/BD.2023.690en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAçık eğitim kaynaklarıen_US
dc.subjectAçık ders malzemelerien_US
dc.subjectAçık erişimen_US
dc.subjectAçık bilimen_US
dc.subjectKoronavirüsen_US
dc.subjectOpen educational resourcesen_US
dc.subjectOpen coursewareen_US
dc.subjectOpen accessen_US
dc.subjectOpen scienceen_US
dc.subjectCoronavirusen_US
dc.titleAçık Eğitim Kaynaklarına Yönelik Bakış Açılarının İncelenmesi: Bilgi ve Belge Yönetimi Örneğien_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentALKÜen_US
dc.identifier.volume24en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage24en_US
dc.relation.journalBilgi Dünyasıen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster