Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorDemir, Mehmet Özer
dc.contributor.authorSultan, Gulmaral
dc.date.accessioned2021-02-19T20:59:15Z
dc.date.available2021-02-19T20:59:15Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=vbVkXe1KChYWNElr1MuLZhZSI4qKKHAvcPM12TZ4O04cGzdT1ka36R1P3Z8CLp3V
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12868/233
dc.descriptionYÖK Tez No: 497607en_US
dc.description.abstractDericilik zanaatı, eski çağlardan beri insanların temel ihtiyaçlarından giyinme ihtiyacına cevap veren deri ürünleri zaman içinde kullanım amaçları çeşitlenerek tüketicilerin ilgisini çekmeye devam etmektedir. Günümüzde deri ürünleri, doğal görünümü, insan sağlığına daha uygun olmasıyla giyinme, korunma gibi bir temel ihtiyacı karşılaması yanında, pahalı olmasıyla süs, prestij ya da sosyal statü göstergesi gibi amaçlarla da tüketime konu olmaktadır. Son otuz yılda dünya deri sektöründe yaşananları tanımlayan anahtar sözcük, üretimde yer değiştirmesidir. Bu dönemde dericilik Kuzeyden Güneye, Batıdan Doğuya, daha doğrusu Uzak Doğuya göç etmektedir. Deri sektöründe önde gelen ülkeler giderek önemlerini yitirmiş ve yeni ülkeler önemli konuma gelmiştir. Bu gelişmeler ülkeler bazında değişik sonuçlar doğurmaktadır. Bazı ülkede deri sektörü önemli kayıplara uğrarken, bazı ülkelerde de şaşırtıcı gelişmelere neden olmaktadır. ''Moğolistan ve Türkiye Deri Sektörü Durumu ve Moğol Tüketicilerinin Türk Deri Ürünlerine Karşı Bakış Açılarının Belirlenmesi'' olarak adlandırılan yüksek lisans tez çalışmasının amacı, iki ülke arasındaki geçmişten günümüze kadar gerçekleşen deri ticaretinin genel durumunu ortaya koymak, ayrıca Moğol tüketicilerinin Türk deri üretimi ve ürünleri ile ilgili bakış açılarını belirlemek iki ülke arasındaki deri ticaretinin gelişmesinde ortaya çıkabilecek sorunlara çözüm ve önerilerde bulunarak, katkı sağlamaktır.en_US
dc.description.abstractLeather craftsman, leather products that have responded to the need for people's wearing and their basic needs, also have continued to attract consumers' interest by diversifying their use in time since the ancient times. Nowadays, leather products' natural appearances being more suitable for human health, as well as a basic need to dress, protection, as well as expensive, ornament, prestige, social status indicators, such as consumption is also the subject. The key word that defines people living in the world leather industry over the last thirty years is the shift in production. In this period, leatherwork migrates from North to South, from West to East, or more precisely Far East. Leading countries of the leather sector have gradually lost their importance and new countries have started to take important positions. These developments have different consequences on the basis of countries. In some countries, the leather sector suffers significant losses while in some countries it also causes surprising developments. ''Turkey and Mongolia Determining of the Leather İndustry Status and Viewpoints of Mongolian Consumers Against Turkish Leather Products'' The purpose of the so-called master's thesis, the two countries from past till the present actual leather trade between the general state put forth, as well as Turkish leather production of Mongolian consumers and products to contribute to the solutions and proposals to the problems that might arise in the development of leather trade between the two countries.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAlanya Alaaddin Keykubat Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİşletmeen_US
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.subjectDeri sektörüen_US
dc.subjectLeather sectoren_US
dc.subjectDeri ürünlerien_US
dc.subjectLeather productsen_US
dc.subjectMoğolistanen_US
dc.subjectMongoliaen_US
dc.subjectMoğollaren_US
dc.subjectMongoşsen_US
dc.subjectTicari ilişkileren_US
dc.subjectTrade relationsen_US
dc.subjectTürk-Moğol ilişkilerien_US
dc.subjectTurkish-Mongolian relationsen_US
dc.subjectUluslararası ticareten_US
dc.subjectInternational tradeen_US
dc.titleMoğolistan ve Türkiye'nin deri sektörü durumu ve Moğol tüketicilerin Türk deri ürünlerine bakış açısının belirlenmesien_US
dc.title.alternativeDetermining of the leather industry status of Turkey and Mongolia: And viewpoints of Mongolian consumers against Turkish leather productsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentALKÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Uluslararası Ticaret Ana Bilim Dalıen_US
dc.contributor.institutionauthorSultan, Gulmaral
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage117en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster