Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYılmaz, Vildan
dc.date.accessioned2023-06-22T11:34:55Z
dc.date.available2023-06-22T11:34:55Z
dc.date.issued2022en_US
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/1118077/medikal-turizmin-pazarlama-karmasi-unsurlari-acisindan-bir-analizi
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12868/2287
dc.description.abstractBu çalışma tüm dünyada medikal turizmin temel bileşenlerinin detaylı bir analizini yapmak üzerine şekillenmektedir. Çalışmada medikal turizm pazarlama biliminin sunduğu bakış açısıyla incelenmekte; tedavi olanakları, tedavi kalitesi, akreditasyon, malpraktis, aracı kuruluşlar, ülkeler arası fiyat farklılıkları ve tedavi sürecinde turistik ürünlerin kullanımı gibi bazı temel hususlar pazarlama karması unsurları aracılığıyla tartışılmaktadır. Böylece bir ürün olarak medikal turizmin içeriği; fiyatlandırılması ve fiyat hususunun medikal turistler üzerindeki etkisi; medikal turizm ürününün dağıtımında sigorta şirketlerinin, seyahat acentelerinin, hastane ve kliniklerin yurt dışı ofislerinin ve diğer aracı kuruluşların rolleri ve medikal turizm ürününün tanıtımı ve tanıtımda etik ilkelerin değerlendirilmesi mümkün olmuştur. Ayrıca medikal turizm arzı, doktorlar ve diğer sağlık çalışanlarından oluşan insan faktörü açısından da tartışılmıştır. Beraberinde medikal turizmde tüm fiziksel unsurlar ve özellikle tıbbi ekipman kalitesi fiziksel kanıtlar içerisinde, akreditasyon ve malpraktis konusu ise medikal turizmde süreç başlığı altında değerlendirilmiştir. Böylece günümüz medikal turizmini şekillendiren tüm hususlar için kavramsal bir çerçeve sunulmuştur. Bahsedilen bu hususlar, çalışmada medikal turizm destinasyonlarının ve işletmelerinin rekabetçiliklerini güçlendirmeleri için gerekli nitelikleri de ortaya koymaktadır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.isversionof10.21076/vizyoner.1023773en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMedikal Turizmen_US
dc.subjectPazarlamaen_US
dc.subjectPazarlama Karmasıen_US
dc.titleMedikal Turizmin Pazarlama Karması Unsurları Açısından Bir Analizien_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentALKÜ, Fakülteler, Turizm Fakültesi, Turizm İşletmeciliği Bölümüen_US
dc.identifier.volume13en_US
dc.identifier.issue35en_US
dc.identifier.startpage1056en_US
dc.identifier.endpage1078en_US
dc.relation.journalMedikal Turizmin Pazarlama Karması Unsurları Açısından Bir Analizien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster