Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorSaçlı, Burhan
dc.contributor.authorDemir, Kamile
dc.date.accessioned2023-06-22T10:36:12Z
dc.date.available2023-06-22T10:36:12Z
dc.date.issued2022en_US
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/501619/ortaokullarda-gorev-yapan-ogretmenlerin-orgutsel-guven-ve-orgutsel-adalet-algilarinin-is-doyumlari-araciligiyla-motivasyonlarina-etkisi
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12868/2276
dc.description.abstractAraştırmanın amacı ortaokul öğretmenlerinin örgütsel güven ve örgütsel adalet algılarının iş doyumları aracılığıyla motivasyonları üzerindeki etkisini ortaya koymaktır.Araştırmanın evreni, Alanya İlçesinde 2020-2021 eğitim – öğretim yılında Milli Eğitim Bakanlığına bağlı devlet ortaokullarında görev yapan 1069 öğretmenden oluşmaktadır. Örneklem olarak 281 öğretmene ulaşılmıştır. Araştırma nedensel tarama modeline sahiptir. Basit tesadüfi örnekleme yöntemiyle oluşturulan örneklemden çevrimiçi anketle elde edilen veriler SPSS.22 ve LİSREL istatistik programları aracılığıyla analiz edilmiştir. Toplam 12 maddeden ve 4 gizil yapıdan oluşan model LİSREL programı kullanılarak öncelikle ölçme modelinde uygunluğu test edilmiş ardından yapılandırılmış model incelenerek her iki model karşılaştırılmıştır. Örgütsel güven, örgütsel adalet, iş doyumu ve motivasyon boyutları arasındaki korelasyonlar dikkate alındığında örgütsel güven ve örgütsel adalet boyutlarının iş doyumunun boyutlarıyla pozitif ve anlamlı bir ilişkiye sahip olduğu ve iş doyumu boyutlarının motivasyon boyutlarıyla pozitif ve anlamlı bir ilişkiye sahip olduğu görülmüştür. Yapısal eşitlik modeli çerçevesinde öğretmenlerin örgütsel güven ve örgütsel adalet algılarının iş doyumlarının % 63’ünü açıkladığı ve bu iş doyum durumunun öğretmen motivasyonunun %77’sini açıkladığı sonucuna varılmıştır. Bu durumda öğretmenlerin örgütsel güven ve örgütsel algılarının motivasyonlarına etkisinde iş doyumunun aracılık ettiği söylenebilir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.isversionof10.9779/pauefd.980090en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectOrtaokulen_US
dc.subjectÖrgütsel Güvenen_US
dc.subjectÖrgütsel Adaleten_US
dc.subjectİş Doyumuen_US
dc.subjectMotivasyonen_US
dc.titleOrtaokullarda Görev Yapan Öğretmenlerin Örgütsel Güven ve Örgütsel Adalet Algılarının İş Doyumları Aracılığıyla Motivasyonlarına Etkisien_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentALKÜ, Fakülteler, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümüen_US
dc.identifier.volume0en_US
dc.identifier.issue55en_US
dc.identifier.startpage46en_US
dc.identifier.endpage71en_US
dc.relation.journalPamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster