dc.contributor.advisor | Demir, Mehmet Özer | |
dc.contributor.author | Köse, Serpil | |
dc.date.accessioned | 2021-02-19T20:59:14Z | |
dc.date.available | 2021-02-19T20:59:14Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.uri | https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=DPTyuy3wRPq_qvCPSqUB6_9DIPUWvV0MWdY1EnxjMxMEtdUVMIkrNSb-NI9IW2KB | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12868/223 | |
dc.description | YÖK Tez No: 451874 | en_US |
dc.description.abstract | Lojistik kavramı, ortaya çıkışından bugüne kadar sürekli gelişme göstermiştir. Lojistiğin önemi her geçen gün daha da artmış, lojistik faaliyetler küresel bir boyut kazanmış ve lojistikte farklı ihtiyaçlar ortaya çıkmıştır. Son yıllarda taşıma türleri arasında oluşturulan kombinasyon ve lojistik alanının uluslararası bir boyut kazanması ile lojistik karmaşık bir sistem haline dönüşmüştür. Geniş ve karmaşık bir ağ halini alan lojistikte, sistemin daha hızlı ve basit yönetilmesine kolaylık sağlayan elektronik tabanlı sistemler kullanılmaya başlamıştır. E-lojistik olarak adlandırılan bu sistemler birçok alanda uygulanmaktadır. E-lojistiğin uygulama alanlarından biri de havayolu taşımacılığı sektörüdür. Havayolu taşımacılığı, çok uzun bir geçmişe sahip olmamasına rağmen hızla gelişen bir sektördür. Havayolundaki hızlı gelişimde tüketicilerin gün geçtikçe artan talepleri büyük rol oynamaktadır. Hem yolcu hem de yük taşımacılığında önemli bir rol oynayan havayolu taşımacılığı, e-lojistik sistemlerin etkin olarak kullanıldığı alanlardan biridir. Dört bölümden oluşan bu çalışmada, havayolu kargo taşımacılığında elde edilen e-lojistik sonuçların, hangi değişkenlerden etkilendiğinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Lojistik kavramı tanımlarının, taşımacılık türlerinin ve havayolu sektörünün detaylı biçimde incelendiği bu çalışmada anket yöntemi kullanılmıştır. Bu çalışmada havayolu ile kargo taşımacılığı yapan havayolu işletmelerinde e-lojistik uygulamaları incelenmiştir. Araştırmanın amacına uygun biçimde hazırlanan anketler yüz yüze görüşme yöntemi kullanılarak doldurulmuştur. Yapılan analizler sonucunda işletmenin e-lojistik kullanmasındaki amaçları, işletmenin e-lojistik sistemler kullanarak maliyetlerde avantaj elde etme beklentileri, e-lojistik kullanarak depo sistemlerinden elde etmeyi bekledikleri faydalar ve işletmenin e-lojistik uygulamaları ile işletmelerin e-lojistik sonuçları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki bulunmuştur. | en_US |
dc.description.abstract | Logistics has witnessed a continuous development since its emergence. Its importance has increased day by day, and today logistics has gained a global dimension with the new requirements of the business. Recent developments between different mods of transportation formed logistics combinations and turned logistics operations into a complex structure. Logistics become a wide global network today, and the use of electronic information technologies lead its speed increased. What is called e-logistics is used widely in today's transportation systems. One of the sectors in which e-logistics can be found in action is the airway transportation sector. Although, airline is used in transportation in the last decades, it is a gradually developing sector. The increasing consumer demands are the force behind the developments in the airlines sector, resulting, airlines are the leading transportation sector in which e-logistic systems are effectively conducted. The aim of this four-section-study is to research the factors affecting the desired consequences of e-logistic systems. Definitions of logistics concept, different mods of transportation and airline transportation sector are reviewed. In order to research the e-logistics consequences, a pre-prepared questionnaire form is used as the data collection tool; participants are the cargo transportation firms in airlines industry. Data is collected with face to face interviews. Findings suggest that the preliminary goals of the firm before conducting e-logistics, expectations of decrease in costs, expectations of better warehouse utility, and the application phase of e-logistics are found to have statistically significant effect on the desired e-logistics consequences. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Alanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Ulaşım | en_US |
dc.subject | Transportation | en_US |
dc.subject | İşletme | en_US |
dc.subject | Business Administration | en_US |
dc.subject | Antalya | en_US |
dc.subject | Antalya | en_US |
dc.subject | Elektronik lojistik | en_US |
dc.subject | Elektronic logistic | en_US |
dc.subject | Hava alanları | en_US |
dc.subject | Airports | en_US |
dc.subject | Hava yolu işletmeleri | en_US |
dc.subject | Airline companies | en_US |
dc.subject | Lojistik | en_US |
dc.subject | Logistics | en_US |
dc.subject | Lojistik hizmetler | en_US |
dc.subject | Logistic services | en_US |
dc.subject | Taşımacılık | en_US |
dc.subject | Transportation | en_US |
dc.title | Havayolu işletmelerinde e-lojistik uygulamaları:Antalya Havalimanı örneği | en_US |
dc.title.alternative | E-logistic applications in airlines operations: Antalya Airport example | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | ALKÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Uluslararası Ticaret Ana Bilim Dalı | en_US |
dc.contributor.institutionauthor | Köse, Serpil | |
dc.identifier.startpage | 1 | en_US |
dc.identifier.endpage | 115 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |