Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKaraca, Adem
dc.contributor.authorAkbaba, Bülent
dc.date.accessioned2023-05-26T08:06:38Z
dc.date.available2023-05-26T08:06:38Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/475128/vatandaslik-egitimine-yonelik-bibliyometrik-arastirma-1980-2020-yillari-arasinda-yapilan-calismalarin-analizi
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12868/2201
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, Web of Science Core Collection veri tabanında, eğitim araştırmaları kategorisinde yer alan vatandaşlık/yurttaşlık eğitimi üzerine yayımlanmış makalelerin bibliyometrik analizini gerçekleştirmektir. Bibliyometrik araştırmalar, belirli bir bilim alanında ya da konu alanında gerçekleştirilen araştırmaların genel çerçevesini ortaya koymaktadır. Bu araştırma betimsel tarama modelinde gerçekleştirilmiştir. Web of Science veri tabanında araştırmanın amacı doğrultusunda belirli sınırlamalar ile elde edilen araştırmalar “txt” dosyası olarak indirilmiştir. Veriler, açık kaynak kodlu bir istatistik programı olan R programında bulunan R-Studio programlama dilinde “bibliometrix” paketi kullanılarak analiz edilmiştir. Gerçekleştirilen analizler sonucunda; Web of Science veri tabanında vatandaşlık eğitimine yönelik en fazla makale üreten ilk üç ülkenin ABD, Birleşik Krallık ve İspanya, işbirliğine en açık ülkelerin ise İspanya ve Birleşik Krallık olduğu tespit edilmiştir. Vatandaşlık eğitimi araştırmalarına yönelik h-indeksi en yüksek olan yazarların Ian Davies ve Audrey Osler olduğu belirlenmiştir. Bu konudaki makalelerin en fazla yayımlandığı ilk üç derginin “Journal of Curriculum Studies”, “Theroy and Research in Social Education” ve “Education Citizenship and Social Justice” olduğu tespit edilmiştir. Güncel eğilimler incelendiğinde ise vatandaşlık eğitimi alanında dijital vatandaşlık, eleştirel vatandaşlık, kimlik, eleştirel pedagoji, ırkçılık ve adaletsizlik gibi anahtar kelimelere yoğun ilgi duyulduğu sonucuna varılmıştır. Bu araştırmanın vatandaşlık eğitimi alanında araştırma yapmayı planlayan araştırmacılar için kapsamlı bir projeksiyon sunacağı düşünülmektedir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.isversionof10.17240/aibuefd.2021.21.64908-904375en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectVatandaşlık Eğitimien_US
dc.subjectYurttaşlık Eğitimien_US
dc.subjectBibliyometrik Analizen_US
dc.subjectR-Studioen_US
dc.subjectCitizenship Educationen_US
dc.subjectCivic Educationen_US
dc.subjectBibliometric Analysisen_US
dc.titleVatandaşlık Eğitimine Yönelik Bibliyometrik Araştırma: 1980-2020 Yılları Arasında Yapılan Çalışmaların Analizien_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentALKÜ, Fakülteler, Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümüen_US
dc.identifier.volume21en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage788en_US
dc.identifier.endpage804en_US
dc.relation.journalAbant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster