Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAçıkgöz, Ziya Cibali
dc.contributor.authorTüfek, M. Taha
dc.contributor.authorTaş, Serkan
dc.date.accessioned2023-05-26T07:19:45Z
dc.date.available2023-05-26T07:19:45Z
dc.date.issued2022en_US
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/515136/covid-19un-fizyoterapistlerin-egitim-aktiviteleri-uzerine-etkisi-kesitsel-calisma
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12868/2175
dc.description.abstractAmaç: Koronavirüs hastalığı-2019 [coronavirus disease-2019 (COVID- 19)] pandemisinin en çok etkilediği alanlardan birisi de eğitim aktiviteleridir. Bu çalışmanın amacı, COVID-19 pandemisi sürecinde fizyoterapistlerin eğitim aktivitelerindeki değişimleri belirlemektir. Fizyoterapistlerin, COVID-19 pandemisi öncesi ve sonrasında kongrelere/kurslara/konferanslara ortalama katılım sayıları ve süreleri sorgulandı. Bununla birlikte e-öğrenme etkinlikleri yoluyla öğrenmenin, yüz yüze öğrenme etkinliklerine kıyasla en önemli avantaj ve dezavantajları da sorgulandı. Gereç ve Yöntemler: Değerlendirme anketi, aktif olarak çalışan fizyoterapistlere Google Formlar kullanılarak iletildi. Katılımcılara araştırmacıların yakın çevresi vasıtasıyla ve Türkiye Fizyoterapistler Derneği eposta ağı kullanılarak ulaşıldı. Çalışma, pandemi döneminde aktif olarak çalışan 21-55 yaş aralığında 158 (111 kadın, 47 erkek) fizyoterapistin katılımıyla gerçekleşti. Bulgular: Bireylerin COVID-19 pandemisinden itibaren pandemi öncesine göre kongrelere/kurslara/konferanslara ortalama katılım sayısında istatistiksel olarak anlamlı bir azalma gösterdiği belirlendi (p<0,001). Bireylerin COVID-19 pandemisi sırasında pandemi öncesine göre ortalama olarak meslekle ilgili katıldıkları yüz yüze eğitim etkinliklerine katılım sürelerinde de istatistiksel olarak anlamlı bir azalma olduğu tespit edildi (p=0,004). E-öğrenme etkinlikleri yoluyla öğrenmenin, yüz yüze öğrenme etkinliklerine kıyasla en önemli avantajları olarak; katılımcıların %58,2’si “yüz yüze öğrenme imkânı bulamayan kişilere e-öğrenme yoluyla erişebilmek”, %51,9’u “mesleki eğitim giderlerinin azalması” olduğunu belirtti. E-öğrenme materyalleri yoluyla öğrenmenin en önemli dezavantajları olarak; katılımcıların %66,5’i “klinik uygulamalar içeren eğitimlerin pratik edilmesindeki sınırlılıklar”, %52,5’i de “eğitimleri için gerekli teknolojik olanaklara bireylerin bir kısmının erişememesi” olduğunu belirtti. Sonuç: COVID-19 pandemisi birçok aktivitede ve alışkanlıklarda farklılıklara yol açtığı gibi fizyoterapistlerin mesleki eğitim alışkanlıklarında, eğitimlere katılımlarında ve eğitim platformları/yöntemlerinde de değişikliklere neden olmaktadır. Yeni normal döneminin fizyoterapistlerin eğitim aktivitelerinde önemli değişikliklere sebep olabileceği ve eğitimlerin sürdürülme yöntemleri, süreleri ve şekilleri açısından bazı yeni alışkanlıklar oluşturabileceği düşünülmektedir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.isversionof10.5336/healthsci.2021-85455en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectCOVID-19en_US
dc.subjectSanalen_US
dc.subjectE-öğrenmeen_US
dc.subjectFizyoterapisten_US
dc.subjectMesleki Gelişimen_US
dc.subjectVirtualen_US
dc.subjectE-learningen_US
dc.subjectPhysiotherapisten_US
dc.subjectProfessional Developmenten_US
dc.titleCOVID-19’un Fizyoterapistlerin Eğitim Aktiviteleri Üzerine Etkisi: Kesitsel Çalışmaen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentALKÜ, Fakülteler, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümüen_US
dc.identifier.volume7en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage445en_US
dc.identifier.endpage455en_US
dc.relation.journalTürkiye Klinikleri Sağlık Bilimleri Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster