Basit öğe kaydını göster

dc.date.accessioned2023-05-23T07:21:50Z
dc.date.available2023-05-23T07:21:50Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/406370/egitim-fakultesi-ogrencilerinin-kullandiklari-not-alma-stratejileri-uzerine-bir-inceleme
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12868/2151
dc.description.abstractNot alma, bireyin tüm yaşamı boyunca başvurduğu bir öğrenme ve hatırda tutmastratejisidir. Temelde önemli olanı ayırt etme olarak değerlendirilebilecek not alma; kısaltma, vurgulama, anahtar kelime belirleme, kendi cümleleriyle sade, açık ve anlaşılırşekilde ifade etme, bilgiyi organize etme gibi pek çok stratejiyi de içinde barındıran dilselve bilişsel bir süreçtir. Erken yaştan itibaren öğrenciye kazandırılacak etkili not tutma becerisi, iş yaşamındaki ve akademik yaşamdaki başarıyı artırma bakımından önemlidir. Buaraştırmanın amacı, eğitim fakültesi öğrencilerinin okudukları ve dinledikleri metinlerinot alırken hangi stratejileri kullandıklarını, bu stratejilerin öğrenim gördükleri bölümlere ve cinsiyete göre farklılaşıp farklılaşmadığını tespit etmektir. Betimleyici bir nitelaraştırma özelliğine sahip olan bu çalışmanın araştırma grubu, eğitim fakültesinin birinci sınıflarının beş farklı programında (Türkçe, İngilizce, matematik, sınıf ve okul öncesiöğretmenliği) öğrenim gören 222 öğretmen adayıdır. Çalışma grubunun belirlenmesindekolay ulaşılabilir durum örneklemesi kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak da uzmangörüşü alınarak belirlenen iki adet okuma ve dinleme/izleme metni kullanılmıştır. Ayrıcaöğrencilerin oluşturduğu dokümanların incelenmesi için ilgili literatür taranıp uzmangörüşü alınarak son şekli verilen not alma stratejileri formu kullanılmıştır. Veriler, betimsel analiz yöntemiyle çözümlenmiştir. Araştırmanın sonucunda öğretmen adaylarınınokurken en fazla altını çizme, renklendirme ve sadeleştirme stratejilerini; dinlerken iseen fazla doğruluk, objektiflik ve sadeleştirme stratejilerini kullandıkları tespit edilmiştir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTürkçe Eğitimien_US
dc.subjectNot Alma Stratejilerien_US
dc.subjectOkumaen_US
dc.subjectDinleme/İzlemeen_US
dc.subjectÖğretmen Adaylarıen_US
dc.subjectTurkish Language Teachingen_US
dc.subjectNote-Taking Strategiesen_US
dc.subjectReadingen_US
dc.subjectListening/Watchingen_US
dc.subjectPreservice Teachersen_US
dc.titleEğitim Fakültesi Öğrencilerinin Kullandıkları Not Alma Stratejileri Üzerine Bir İncelemeen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentALKÜ, Fakülteler, Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümüen_US
dc.identifier.volume0en_US
dc.identifier.issue85en_US
dc.identifier.startpage91en_US
dc.identifier.endpage112en_US
dc.relation.journalEkev Akademi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster